10 najczęstszych błędów popełnianych podczas ćwiczeń

11 Czerwca 2008

Chodząc na siłownię czy do fitness klubu, warto sobie stworzyć dekalog, który pomoże nam w pracy nad poprawą sylwetki. Mamy dla was kilka wskazówek.

10 najczęstszych błędów popełnianych podczas ćwiczeń

Najlepsze efekty w osiągnięciu idealnej sylwetki przynosi połączenie diety z ćwiczeniami. Większość z nas kieruje się jednak złymi założeniami, przez które nie osiągamy pożądanego efektu. Zebraliśmy dla was 10 najczęstszych błędów, które niestety przytrafiają się każdej z nas:

1. Zapominanie o rozciąganiu mięśni przed i po treningu. Rozgrzewka jest konieczna przez co najmniej 5 minut. Jej brak może spowodować kontuzję albo bolesny uraz.

2. Unikanie sauny. Wizyta w saunie fińskiej lub parowej ma dobroczynny wpływ na nasze ciało, zwłaszcza po treningu - rozluźnia mięśnie i pozwala się zrelaksować.

3. Złudzenie, że im intensywniejszy trening, tym szybsze spalanie kalorii. Niestety efekty przynosi trening długotrwały i umiarkowanie intensywny.

4. Ćwiczenie z pełnym żołądkiem, za to na sucho. Ostatni posiłek należy spożyć minimum 2 godziny przed treningiem. W trakcie ćwiczeń trzeba pamiętać o uzupełnianiu płynów, najlepiej pić wodę albo napoje izotoniczne.

5. Brak systematyczności. Ćwiczenia bardzo intensywne, za to nieregularne, dają krótkotrwałe efekty. Następstwem niekonsekwencji jest efekt jo-jo.

6. Nieodpowiednie obuwie. Trzeba dobierać buty pod kątem wykonywanych ćwiczeń - inne na siłownię, fitness, a inne na jogging do parku.

7. Ćwiczenie wieczorami. Najlepiej spalamy tkankę tłuszczową rano. Przez noc nasz organizm magazynuje tłuszcz, który odkłada się bezpośrednio w niechcianych miejscach. Jeśli zaczniemy ćwiczyć od razu po przebudzeniu, szybciej go spalimy.

8. Samotne treningi. Podstawową zaletą fitness klubu są ćwiczenia grupowe. To motywuje. Zdrowa konkurencja i wzajemne nakręcanie się są potrzebne zwłaszcza w początkowej fazie cyklu ćwiczeń.

9. Ćwiczenia "odchudzające" trwające kilka minut. Proces spalania tkanki tłuszczowej uruchamia się dopiero po 20-30 minutach treningu. Żeby zacząć spalać wałki i oponki, trzeba ćwiczyć co najmniej 2 razy dłużej.

10. Jednostronność treningów. Nie ćwicz tylko jednej partii ciała lub grupy mięśni, kosztem ogólnorozwojowych ćwiczeń, chyba że robisz to pod okiem i na zalecenie trenera.

Strony

× Użyj prawej i lewej strzałki na swojej klawiaturze, aby przeglądać podstrony artykułu
Komentarze (90)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Anonim
(Ocena: 5)
2011-12-22 15:49:07

nie stac mnie na buty do biegania i jak tu trenowac?

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2008-09-20 16:58:00

W koncu konkretny artykul :P

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2008-06-21 19:11:00

Kiedyś ćwiczyłam przez miesiąc rezultaty są naprawde.Warto ćwiczyć

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2008-06-21 19:10:00

Ciekawy artykuł,ale ja nie mam czasu na ćwiczenia-chyba że dopiero wtedy gdy mój synek pójdzie do przeczkola:)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-02-21 14:59:31

Ty lepiej idź do szkoły...

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2008-06-17 23:45:00

Nieprawda że aby spalać tłuszcz trzeba dłużej niż 25 czy 30 minut. Wlaśnie taki czas jest najbardziej optymalny. Liczy się częstość wykonywanych ćwiczeń. na początku najlepiej co dwa dni, a gdy znikną zakwasy i ból wszystkich mięśni i kości, to znak że można ćwiczyć codziennie. Warto poświęcić sobie te 30 minut ćwiczen.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2008-06-16 00:09:00

Jest OK .Pozdrawiam

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2008-06-15 17:58:00

świetny artykuł..!

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2008-06-15 17:17:00

Spoko,ale jestem leniwa na cwieczenia chociaż chciałabym cwiczyc brzuszki,bo mam za dużo w pasie :)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2008-06-14 22:29:00

Ciekawe! Nie wiedziałam.. warto przeczytać.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2008-06-13 19:46:00

bardzo dobry zestaw porad:)!!!

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz