Homoseksualni rodzice walczą o zrozumienie. W Polsce geje i lesbijki też wychowują dzieci!

01 Grudnia 2015

Szacuje się, że nawet 50 tysięcy polskich dzieci ma dwie mamy lub dwóch ojców.

homoseksualni rodzice

Niektórzy ledwo zdążyli zaakceptować istnienie homoseksualistów, a już muszą mierzyć się z kolejnym problemem. Nietolerancja w Polsce sprawia, że przedstawiciele mniejszości seksualnych, chociaż teoretycznie przysługują im takie same prawa, ze wszystkiego muszą się tłumaczyć. Najpierw z tego, kim są, później – z kim sypiają, a na koniec – z kim wychowują dzieci. Tej ostatniej kwestii poświęcona jest nowa kampania społeczna „Jesteśmy rodziną. Podaj dalej!”.

Do tej pory temat ten nie był raczej obecny w przestrzeni publicznej. Wciąż udajemy, że wychowywanie dzieci przez homoseksualistów, jeśli w ogóle ma miejsce, to raczej na zgniłym Zachodzie, a nie w naszej konserwatywnej ojczyźnie. Powtarzamy slogany, że geje i lesbijki nie mogą się rozmnażać, więc nie ma o czym mówić. Wiarygodne dane zdają się temu przeczyć.

Tęczowe rodziny dochodzą do głosu i mówią wprost – żyjemy w Polsce, nie domagamy się żadnych nadzwyczajnych praw, ale akceptacji i zrozumienia. Tak samo jak każda heteroseksualna rodzina.

Strony

× Użyj prawej i lewej strzałki na swojej klawiaturze, aby przeglądać podstrony artykułu
Komentarze (26)
ocena
4.5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Arkadiusz Karski
(Ocena: 3)
2015-12-03 20:15:37

terminologia

Byłoby miło, gdyby artykuł operował wyrażeniami neutralnymi, jak "gej", "lesbijka", "tęczowi rodzice", a nie "para homoseksualna", "homoseksualiści" i wręcz szokujące "rodzina homoseksualna" (co to jest?! rodzina, gdzie wszyscy są homo, czy co?).

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-12-01 19:43:10

re: Homoseksualni rodzice walczą o zrozumienie. W Polsce geje i lesbijki też wychowują dzieci!

Nie mam nic do odmiennej orientacji seksualnej ,ale wychowywanie dziecka przez te pary jest trochę dziwne ,bo niestety nie tak powinna wygladac rodzina .

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-12-01 22:46:00

Meeeh, tak ci powiedzieli i w to uwierzyłaś. A jakby się tak zastanowić, to najważniejsze żeby te wszystkie rodziny były kochające się i szczęśliwe. Żadnych ideałów i wzorów nie ma. To co jeden określi mianem "worowa rodzina" inny uzna za piekło na ziemi. Poza tym każdy ma coś za uszami, nikt idealnie dziecka nie wychowa - jedynie lepiej lub gorzej.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-12-02 19:18:37

Nie powinna wyglądać też tak, że któryś z rodziców jest alkoholikiem i bije zarówno partnera, jak i dzieci. Nie powinna wyglądać też tak, że jest jest tylko jeden rodzic, bo drugi uciekł i zostawił dzieci, które zapamiętają i nie wybaczą. Nie powinna wyglądać też tak, że któryś z rodziców jest od czegoś uzależniony i stacza całą rodzinę, aż w końcu dzieci nie mają za co jeść lub kończą na ulicy. Ale mimo wszystko to pary homoseksualne wychowujące dzieci i dające im przykład miłości i wsparcia są nieakceptowane w społeczeństwie, a pary patologiczne są uznawane i nimi nikt tak bardzo nie gardzi. To jest przykre.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-12-02 23:04:21

Liczy się miłość. Nie płeć. Zrozumcie to w końcu.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-12-03 16:07:52

Anonim z 23:04:21 Zgadzam się całkowicie!

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-12-01 18:54:12

re: Homoseksualni rodzice walczą o zrozumienie. W Polsce geje i lesbijki też wychowują dzieci!

"tęczowe rodziny" xDD

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-12-01 10:51:22

re: Homoseksualni rodzice walczą o zrozumienie. W Polsce geje i lesbijki też wychowują dzieci!

Nie ma czegoś takiego jak homoseksualni rodzice! Rodzice to zawsze kobieta i mężczyzna.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-12-01 11:55:53

idąc tym tokiem myślenia nie ma również czegoś takiego jak samotny rodzic :)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-12-01 12:18:09

Chodzi o to ze nie ma biologicznej możliwości zeby dziecko miało oboje rodziców tej samej płci.A że mogą je wspólnie wychowywać to inna sprawa. Ale nigdy oboje nie będą prawdziwymi rodzicami.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-12-01 12:25:28

czyli rodzice, którzy adoptują dziecko też nie będą? fajnie.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-12-01 16:43:55

Rodzice, którzy adoptują mają zastąpić dziecku PEŁNĄ rodzinę. To zupełnie co innego niż dziecko wychowywane przez dwie mamusie lub dwóch tatusiów.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-12-01 22:38:00

Czyli jednak rodzice, ci adopcyjni, tak napisałaś, nie? "Rodzice, którzy adoptują..." Niekoniecznie bilogiczni, a jednak rodzice. Jak na wywiadówkę przyjdzie 20 matek, same kobiety, to też można powiedzieć "Rodzice dzieki, którzy przybyli na wywiadówkę" i nie będzie żadnego błędu logicznego. Sumując te dwa argumenty - pierwszy (gdzie chyba się zgadzamy), że nie trzeba więzów biologicznych by kogoś nazwać rodzicem + drugi, że słowo "rodzic" nie przesądza o płci osoby, o której się mówi, można wysnuć, że np. biologiczna matka i jej życiowa partnerka również zajmująca sie dzieckiem w sposób typowy dla matki, żywiąca do dziecka matczyne uczucia to rodzic 1 i rodzic 2 czyli w sumie RODZICE.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-12-02 06:15:30

Czepiasz się słówek a doskonale wiesz o co chodzi tylko udajesz debilke ;).

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-12-02 09:13:25

No nie wiem kto tu źle wypadł... :P

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-12-02 19:22:51

Punkt dla "udającej debilkę", wygrałaś :P

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-12-01 10:37:33

re: Homoseksualni rodzice walczą o zrozumienie. W Polsce geje i lesbijki też wychowują dzieci!

Do Ania K. Nie zgodzę się z tym, że tylko stare pokolenie reprezentuje konserwatywne podejście. Uczę w liceum i jestem przerażona liczbą uczniów homofobow - wszechpolakow. Niestety, rośnie całe nowe pokolenie ludzi jeszcze bardziej nietolerancyjnych niż ich dziadkowie i rodzice.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-12-01 22:40:15

Niestety, wielu osobom w tym wieku wydaje się, że muszą mieć bardzo silne poglądy bo te umiarkowane nie są żadymi poglądami ;) Na szczęście potem większości przechodzi.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-12-02 23:06:18

Miejmy nadzieję, że im przejdzie... inaczej w tym kraju nie będzie można spokojnie żyć.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-12-01 09:18:58

re: Homoseksualni rodzice walczą o zrozumienie. W Polsce geje i lesbijki też wychowują dzieci!

Znam chłopaka wychowanego przez 2 mamusie jeśli wiecie co mam na myśl i;) jest prze normalnym heteroseksualnym facetem ma fejne poczucie humoru ogólnie dusza towarzystwa (żadnych uchyleń)ha ha

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Ania K.
(Ocena: 1)
2015-12-01 02:02:02

re: Homoseksualni rodzice walczą o zrozumienie. W Polsce geje i lesbijki też wychowują dzieci!

Jestem za tolerancją, mam kilku homoseksualnych znajomych i chociaż sami chcieli by mieś dzieci to są przeciwni takiej adopcji w Polsce. Po prostu nie chcą aby ich dzieci były wyzywane i dyskryminowane. Póki nie zmieni się mentalność Polaków (czyt.nie wymrze stare pokolenie) to jestem na nie adopcji dla takich par.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Ania K.
(Ocena: 1)
2015-12-01 02:08:01

Po prostu uważam że dzieci takich par miałyby dużo gorsze dzieciństwo. I to nie ze ze względu na rodziców tej samej płci ale społeczeństwo które nie jest na to gotowe.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-12-01 09:53:52

ale dzieci bez rodziców w ogóle mają jeszcze gorsze dzieciństwo. lepiej mieć dwóch tatusiów czy żyć w sierocińcu?

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-12-02 19:26:40

Ja bym wolała dwóch tatusiów lub dwie mamusie i pewność, że jestem kochana i potrzebna. Ludzie, homoseksualizm był od zawsze i będzie na zawsze, zluzujcie trochę. Niczemu i nikomu to nie szkodzi.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz