Kategorie
  1. Papilot.pl
  2. >
  3. Mama
  4. >
  5. Dziecko
  6. >
  7. Chrzestna moda dla dzieci

2009-03-20

Chrzestna moda dla dzieci

2009-03-20

Chrzciny to wyjątkowy dzień, zarówno dla dziecka, jak i dla rodziców. Charakter tej ważnej uroczystości nie od dziś kształtują różne zwyczaje i mody, którym często daleko do chrześcijańskiej skromności...

Chrzestna moda dla dzieci

Chrzestna moda dla dzieci

Jeszcze do niedawna panowała powszechna moda na błyszczące, atłasowe suknie i „dorosłe” garnitury. Rodzice, chcąc podkreślić wyjątkowość tego dnia, wybierali okazałe stroje, przypominające wręcz balowe kreacje lub w najlepszym przypadku strojne ubrania dla lal. Nic więc dziwnego, że dzieci często nie były zadowolone z takich ubranek – sztywne kołnierzyki krępowały ruchy, falbanki drapały w szyję, a obfite tiule plątały się między rączkami i nóżkami. Niedopasowany do potrzeb małego człowieka fason i syntetyczne atłasopodobne tkaniny, z których wykonywano takie kreacje, niejednokrotnie stawały się przyczyną głośnego niezadowolenia bohatera uroczystości.

"Moja córka była chrzczona w wieku 3 miesięcy i nie wspominam tego dobrze" – mówi Zofia, mama 2-letniej dziś Igi. "Sukienka, którą kupiła dla Igi matka chrzestna, wyglądała słodko, ale była zupełnie niepraktyczna. Wykonano ją ze sztucznego, błyszczącego materiału, do którego doszyto falbanki. Podobnie uszyto czepek. Iga wyglądała w ubranku jak lalka. Chrzest odbył się w sierpniu, było jej gorąco i niewygodnie. córka marudziła przez całą mszę i u fotografa. Uspokoiła się dopiero w domu, po założeniu lżejszego ubranka, co spowodowało jednak ciche niezadowolenie chrzestnej". – wspomina pani Zofia.

Brak wygody dla dziecka i rodziców, a także niepraktyczność tradycyjnych chrzcielnych ubranek spowodowały szybką zmianę mody. Dzisiaj coraz częściej spotyka się maluchy ubrane w przewiewne stroje z naturalnych materiałów, niekrępujące swobody ruchów, a do tego skromne, choć niezwykle urokliwe.

Nie musimy już ubierać dziecka w miniwersje sukni balowej. Znakomitą alternatywą dla tradycyjnych ubranek do chrztu są ręcznie robione na szydełku wdzianka lub ubranka z naturalnych zdrowych tkanin, takich jak len i bawełna, które są wykańczane delikatną koronką oraz haftami. dzieci wyglądają w nich uroczo, a jednocześnie cieszą się pełną swobodą ruchów, czują się wygodnie i przewiewnie. Pamiętajmy o tym, aby bezpieczeństwo i wygoda były podstawowymi kryteriami doboru stroju do chrztu.

Bardzo ważne jest dostosowanie ubranka do pory roku. Latem możemy ubrać dziecko lżej, należy jednak pamiętać, że nawet w upalne dni w kościele czy kaplicy bywa dużo chłodniej niż na zewnątrz. Sprawdza się wtedy strój „na cebulkę”. Na lnianą lub bawełnianą koszulkę warto wtedy założyć ażurowy sweterek czy pelerynkę. Zimą na pewno sprawdzą się sweterki z niedrażniącej dziecka bawełny.

Niezależnie od pory roku powinniśmy zwrócić uwagę na to, czy odzież chrzcielna wykonana jest z naturalnych, przewiewnych materiałów, takich jak len czy bawełna.

"Ubranka do chrztu dla mojego synka zamówiłam przez Internet" – mówi Magda, mama 6-miesięcznego Stasia. "Szukałam stroju ładnego i praktycznego, bo minigarnitury, które widziałam w sklepach, wydawały mi się bardzo niewygodne dla dziecka. Kupiłam w końcu śliczne, mięciutkie wdzianko z lnu w kolorze ecru. Wszyscy byliśmy bardzo zadowoleni, a Staś chyba najbardziej".

Pani Magda dokonała zakupu w sklepie internetowym z wyjątkowymi ubrankami do chrztu firmy Abrakadabra. Mają one prosty i wygodny dla dziecka krój, zdobione są niewielkimi haftami lub delikatnymi akcentami szydełkowymi, które dodają całości uroku. Firma jako pierwsza w Polsce zaczęła produkcję ubranek do chrztu w całości z przyjaznych dziecku materiałów – włóczki bawełnianej, akrylowej oraz z lnu i bawełny, pozyskiwanych wyłącznie od polskich producentów.

"Nasze ubranka cieszą się ogromną popularnością wśród rodziców i chrzestnych" – mówią Sebastian Strzałkowski i Agnieszka Strzałkowska, właściciele firmy Abrakadabra. "Rodzice doceniają to, że są wygodne i praktyczne, ładne oraz wykonane z bezpiecznych tkanin i włóczek".

Dziś kolekcja liczy już ponad 50 autorskich modeli ubranek dla dziewczynek i chłopców. Ich zaletą jest nie tylko bogaty wybór wzorów, ale również uniwersalność. Tradycyjne stroje z obfitymi tiulami i koronkami dziecko może mieć na sobie tylko podczas uroczystości chrzcielnej. Te projektu firmy Abrakadabra mogą natomiast posłużyć dłużej, na przykład podczas uroczystości rodzinnych, świąt czy urodzin babci, dziadka...

"Widzimy, jak moda zmienia się niemalże na naszych oczach i także dzięki nam" – dodaje pan Sebastian. "Mamy coraz więcej pytań od rodziców, którzy szukają alternatywy dla tradycyjnej bieli, dlatego wprowadziliśmy inne delikatne kolory, jak beż, ecru czy szarość. A nawet miłośnicy bieli decydują się często na ubranka z kolorowymi akcentami, np. granatową wstążką czy różowymi różyczkami".

Pomyślmy o tym, aby w tym magicznym dniu nasze dziecko pięknie wyglądało i czuło się komfortowo w swoim pierwszym odświętnym ubranku. Produkty Abrakadabry można znaleźć na stronie: abrakadabra.sklep.pl.

Materiały prasowe, źródło: baby-shower.pl

dieta na przytycie dieta na przytycie

Komentarze (67). Ocena artykułu 5 na 5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu (1-5)

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  1. Anonim (Ocena: 5) 2010-04-15 22:11:01 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Tutaj wpisz treść komentarza...

  2. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  3. Anonim (Ocena: 5) 2010-04-12 20:41:52 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    A moja siostra miała chrzest jakiś rok temu i była ubrana w 'cudowną' różową suknie balową xD

  4. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  5. Anonim (Ocena: 5) 2009-03-22 20:29:00 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    [quote="Gosc"][quote][b]Gosc[/b] [quote][b]Gosc[/b] To ponieś dziecko do chrztu w białym prześcieradle :) [quote][b]Gosc[/b] [quote][b]Gosc[/b] [quote][b]Gosc[/b] [quote][b]Gosc[/b] [quote][b]Gosc[/b] Wygodne zapewne są, ale czy te ubranka mogłyby jakoś lepiej wyglądać? W końcu to uroczystość, a takie ciuszki, mimo że ładne, to wyglądają mało odświętnie...[/quote] jasne powinny byc rozowe i z falbankami a do tego pięć kokardek? prostactwo i wiocha. a te ubranka so ladne, proste, klasa :)[/quote] popieram!!! precz z tandetą!!![/quote] ładne to nie znaczy tandetne. każdy człowiek to rozumie... tzn sorry, każdy oprócz 2 osób powyżej :) [/quote] w moim rozumieniu to co pani z pierwszego komentarza uznaje za ładne- jest tandetne, a ty z ostatniego nie filozofuj bo ci to nie wychodzi! wg mnie ładne to proste, ale rozumiem, ze dla niektórych nadal jest barok wraz z jego przepychem! Reasumując- falbanek jak nas.rał i rozmazał= tandeta! No ale "sorry" nie każdy umie czytać![/quote] A ty jak tak lubisz prostotę, to ponieś dziecko w białym prześcieradle ;P [/quote] a ty ponieś w falbaniastym tiulowym koronkowym rózówym świństwie, albo w ogromnym pseudo garniturku- może nie będzie widać dziecka! [/quote] dlaczego w ogromnym pseudo garniturku? moj chrzesniak mial garniturek z miekkiego materialu i nie byl ogromniasty ale w sam raz...chrzest byl w lipcu i maluszek nie okazywal zadnego niezadowolenia wiec sadze ze bylo mu dobrze w tym ubranku. co innego dy rodzice kupuja duzo za duze ubranka przewaznie garniturki (bo potem mozna wykorzystac )ze sztywnego sztucznego materialu zakaldaja mnustwo warstw ( zeby przypadkiem nie zmarz maluszek) albo te satynowe strasznie blyszczace skieneczki do tego grube rajstopki i czapeczka nie przepuszczajaca powietrza... sa przeciez sliczne stroje do chrztu " bogatsze" ale i wygodne i " zdrowe" dla dziecka.[/quote] Moja córeczka miała sukieneczkę. Perłowobiałą z falbankami, które jedna z czytelniczek określiła jako "barokowe" :) i wcale nie wyglądała jak lalka. Sukienka była w sam raz, leciutka na lato i z miękkiego materiału. Zosia wyglądała ślcznie i żadnych przebojów jak w artykule nie zanotowałyśmy:) .Wygoda to nie jest kwestia tego, czy ubranka mają kokardki, falbanki, czy nie, tylko tego, czy ubranko dopasujemy np. do pory roku, do wzrostu maluszka, od materiału z jakiego jest uszyte. Np. taki dziergany sweterek może być fajny, ale jeśli mama włoży latem dziecku pod niego jeszcze jeden + czapeczkę, to dzidzia się zgrzeje. Jełśi ktoś chce ubierać dziecko w koronki i falbanki, to czemu nie? Jeśli ubranko jest odpowiednio uszyte na maluszka, to ja nie widę przeszkód.

  6. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  7. Anonim (Ocena: 5) 2009-03-22 13:20:00 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    [quote="Gosc"][quote][b]Gosc[/b] To ponieś dziecko do chrztu w białym prześcieradle :) [quote][b]Gosc[/b] [quote][b]Gosc[/b] [quote][b]Gosc[/b] [quote][b]Gosc[/b] [quote][b]Gosc[/b] Wygodne zapewne są, ale czy te ubranka mogłyby jakoś lepiej wyglądać? W końcu to uroczystość, a takie ciuszki, mimo że ładne, to wyglądają mało odświętnie...[/quote] jasne powinny byc rozowe i z falbankami a do tego pięć kokardek? prostactwo i wiocha. a te ubranka so ladne, proste, klasa :)[/quote] popieram!!! precz z tandetą!!![/quote] ładne to nie znaczy tandetne. każdy człowiek to rozumie... tzn sorry, każdy oprócz 2 osób powyżej :) [/quote] w moim rozumieniu to co pani z pierwszego komentarza uznaje za ładne- jest tandetne, a ty z ostatniego nie filozofuj bo ci to nie wychodzi! wg mnie ładne to proste, ale rozumiem, ze dla niektórych nadal jest barok wraz z jego przepychem! Reasumując- falbanek jak nas.rał i rozmazał= tandeta! No ale "sorry" nie każdy umie czytać![/quote] A ty jak tak lubisz prostotę, to ponieś dziecko w białym prześcieradle ;P [/quote] a ty ponieś w falbaniastym tiulowym koronkowym rózówym świństwie, albo w ogromnym pseudo garniturku- może nie będzie widać dziecka! [/quote] dlaczego w ogromnym pseudo garniturku? moj chrzesniak mial garniturek z miekkiego materialu i nie byl ogromniasty ale w sam raz...chrzest byl w lipcu i maluszek nie okazywal zadnego niezadowolenia wiec sadze ze bylo mu dobrze w tym ubranku. co innego dy rodzice kupuja duzo za duze ubranka przewaznie garniturki (bo potem mozna wykorzystac )ze sztywnego sztucznego materialu zakaldaja mnustwo warstw ( zeby przypadkiem nie zmarz maluszek) albo te satynowe strasznie blyszczace skieneczki do tego grube rajstopki i czapeczka nie przepuszczajaca powietrza... sa przeciez sliczne stroje do chrztu " bogatsze" ale i wygodne i " zdrowe" dla dziecka.

  8. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  9. Anonim (Ocena: 5) 2009-03-22 12:57:00 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    [quote="Gosc"]To ponieś dziecko do chrztu w białym prześcieradle :) [quote][b]Gosc[/b] [quote][b]Gosc[/b] [quote][b]Gosc[/b] [quote][b]Gosc[/b] [quote][b]Gosc[/b] Wygodne zapewne są, ale czy te ubranka mogłyby jakoś lepiej wyglądać? W końcu to uroczystość, a takie ciuszki, mimo że ładne, to wyglądają mało odświętnie...[/quote] jasne powinny byc rozowe i z falbankami a do tego pięć kokardek? prostactwo i wiocha. a te ubranka so ladne, proste, klasa :)[/quote] popieram!!! precz z tandetą!!![/quote] ładne to nie znaczy tandetne. każdy człowiek to rozumie... tzn sorry, każdy oprócz 2 osób powyżej :) [/quote] w moim rozumieniu to co pani z pierwszego komentarza uznaje za ładne- jest tandetne, a ty z ostatniego nie filozofuj bo ci to nie wychodzi! wg mnie ładne to proste, ale rozumiem, ze dla niektórych nadal jest barok wraz z jego przepychem! Reasumując- falbanek jak nas.rał i rozmazał= tandeta! No ale "sorry" nie każdy umie czytać![/quote] A ty jak tak lubisz prostotę, to ponieś dziecko w białym prześcieradle ;P [/quote] a ty ponieś w falbaniastym tiulowym koronkowym rózówym świństwie, albo w ogromnym pseudo garniturku- może nie będzie widać dziecka!

  10. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  11. Anonim (Ocena: 5) 2009-03-21 23:45:00 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    [quote="Gosc"]To ponieś dziecko do chrztu w białym prześcieradle :) [quote][b]Gosc[/b] [quote][b]Gosc[/b] [quote][b]Gosc[/b] [quote][b]Gosc[/b] [quote][b]Gosc[/b] Wygodne zapewne są, ale czy te ubranka mogłyby jakoś lepiej wyglądać? W końcu to uroczystość, a takie ciuszki, mimo że ładne, to wyglądają mało odświętnie...[/quote] jasne powinny byc rozowe i z falbankami a do tego pięć kokardek? prostactwo i wiocha. a te ubranka so ladne, proste, klasa :)[/quote] popieram!!! precz z tandetą!!![/quote] ładne to nie znaczy tandetne. każdy człowiek to rozumie... tzn sorry, każdy oprócz 2 osób powyżej :) [/quote] w moim rozumieniu to co pani z pierwszego komentarza uznaje za ładne- jest tandetne, a ty z ostatniego nie filozofuj bo ci to nie wychodzi! wg mnie ładne to proste, ale rozumiem, ze dla niektórych nadal jest barok wraz z jego przepychem! Reasumując- falbanek jak nas.rał i rozmazał= tandeta! No ale "sorry" nie każdy umie czytać![/quote] A ty jak tak lubisz prostotę, to ponieś dziecko w białym prześcieradle ;P [/quote] Aaa, no i gratuluję tolerancyjnego podejścia: "według mnie" jest fajnie, a według kogoś to już beeee??

  12. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  13. Anonim (Ocena: 5) 2009-03-21 23:43:00 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    To ponieś dziecko do chrztu w białym prześcieradle :) [quote="Gosc"][quote][b]Gosc[/b] [quote][b]Gosc[/b] [quote][b]Gosc[/b] [quote][b]Gosc[/b] Wygodne zapewne są, ale czy te ubranka mogłyby jakoś lepiej wyglądać? W końcu to uroczystość, a takie ciuszki, mimo że ładne, to wyglądają mało odświętnie...[/quote] jasne powinny byc rozowe i z falbankami a do tego pięć kokardek? prostactwo i wiocha. a te ubranka so ladne, proste, klasa :)[/quote] popieram!!! precz z tandetą!!![/quote] ładne to nie znaczy tandetne. każdy człowiek to rozumie... tzn sorry, każdy oprócz 2 osób powyżej :) [/quote] w moim rozumieniu to co pani z pierwszego komentarza uznaje za ładne- jest tandetne, a ty z ostatniego nie filozofuj bo ci to nie wychodzi! wg mnie ładne to proste, ale rozumiem, ze dla niektórych nadal jest barok wraz z jego przepychem! Reasumując- falbanek jak nas.rał i rozmazał= tandeta! No ale "sorry" nie każdy umie czytać![/quote] A ty jak tak lubisz prostotę, to ponieś dziecko w białym prześcieradle ;P

  14. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  15. Anonim (Ocena: 5) 2009-03-21 23:03:00 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    [quote="Gosc"][quote][b]Gosc[/b] [quote][b]Gosc[/b] [quote][b]Gosc[/b] Wygodne zapewne są, ale czy te ubranka mogłyby jakoś lepiej wyglądać? W końcu to uroczystość, a takie ciuszki, mimo że ładne, to wyglądają mało odświętnie...[/quote] jasne powinny byc rozowe i z falbankami a do tego pięć kokardek? prostactwo i wiocha. a te ubranka so ladne, proste, klasa :)[/quote] popieram!!! precz z tandetą!!![/quote] ładne to nie znaczy tandetne. każdy człowiek to rozumie... tzn sorry, każdy oprócz 2 osób powyżej :) [/quote] w moim rozumieniu to co pani z pierwszego komentarza uznaje za ładne- jest tandetne, a ty z ostatniego nie filozofuj bo ci to nie wychodzi! wg mnie ładne to proste, ale rozumiem, ze dla niektórych nadal jest barok wraz z jego przepychem! Reasumując- falbanek jak nas.rał i rozmazał= tandeta! No ale "sorry" nie każdy umie czytać!

  16. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  17. Anonim (Ocena: 5) 2009-03-21 20:17:00 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    [quote="Gosc"][quote][b]Barbara88[/b] [quote][b]Gosc[/b] [quote][b]Gosc[/b] Chrzestna mojej córki nie dośc, że kupiła sukienkę w którą ledwo wpakowałam dziecko(oczywiście atłasowa ), to jeszcze zostawiła w paru miejscach ceny. Chyba po to bym wiedziała, ze kosztowała 95zł. A na dodatek sam moment ubierania małaj w tą sukienkę doprowadzała mnie do szału, a dzidzię do ataku płaczu. KOSZMAR[/quote] To przykre co napisalas,ktos sie postaral i zapewne chcac dobrze,a Ty pojechalas po nie jak po....!!!!!!Ok.Tez bylam w podobnej sytuacji,ale nie zalozylam tego tylko kupilam cos lepszego sama.Tyle,ze temu komus nie sprawilam przykrosci bez sensu ten komentarz. Trzeba było wybrać inna chrzestną albo samemu kupić ubranko a nie teraz się żalić jakie to złe ubranko kupiła chrzestna [/quote] Co z tego że to ona kupiła sukienkę? Zawsze można się nie zgodzić na założenie czegoś takiego, w końcu jesteś matką!Trochę asertywności... [/quote] [quote][b]Barbara88[/b] [quote][b]Gosc[/b] [quote][b]Gosc[/b] Chrzestna mojej córki nie dośc, że kupiła sukienkę w którą ledwo wpakowałam dziecko(oczywiście atłasowa ), to jeszcze zostawiła w paru miejscach ceny. Chyba po to bym wiedziała, ze kosztowała 95zł. A na dodatek sam moment ubierania małaj w tą sukienkę doprowadzała mnie do szału, a dzidzię do ataku płaczu. KOSZMAR[/quote] bez sensu ten komentarz. Trzeba było wybrać inna chrzestną albo samemu kupić ubranko a nie teraz się żalić jakie to złe ubranko kupiła chrzestna [/quote] Co z tego że to ona kupiła sukienkę? Zawsze można się nie zgodzić na założenie czegoś takiego, w końcu jesteś matką!Trochę asertywności... [/quote] [/quote]

  18. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  19. Anonim (Ocena: 5) 2009-03-21 20:16:00 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    [quote="Barbara88"][quote][b]Gosc[/b] [quote][b]Gosc[/b] Chrzestna mojej córki nie dośc, że kupiła sukienkę w którą ledwo wpakowałam dziecko(oczywiście atłasowa ), to jeszcze zostawiła w paru miejscach ceny. Chyba po to bym wiedziała, ze kosztowała 95zł. A na dodatek sam moment ubierania małaj w tą sukienkę doprowadzała mnie do szału, a dzidzię do ataku płaczu. KOSZMAR[/quote] To przykre co napisalas,ktos sie postaral i zapewne chcac dobrze,a Ty pojechalas po nie jak po....!!!!!!Ok.Tez bylam w podobnej sytuacji,ale nie zalozylam tego tylko kupilam cos lepszego sama.Tyle,ze temu komus nie sprawilam przykrosci bez sensu ten komentarz. Trzeba było wybrać inna chrzestną albo samemu kupić ubranko a nie teraz się żalić jakie to złe ubranko kupiła chrzestna [/quote] Co z tego że to ona kupiła sukienkę? Zawsze można się nie zgodzić na założenie czegoś takiego, w końcu jesteś matką!Trochę asertywności... [/quote] [quote="Barbara88"][quote][b]Gosc[/b] [quote][b]Gosc[/b] Chrzestna mojej córki nie dośc, że kupiła sukienkę w którą ledwo wpakowałam dziecko(oczywiście atłasowa ), to jeszcze zostawiła w paru miejscach ceny. Chyba po to bym wiedziała, ze kosztowała 95zł. A na dodatek sam moment ubierania małaj w tą sukienkę doprowadzała mnie do szału, a dzidzię do ataku płaczu. KOSZMAR[/quote] bez sensu ten komentarz. Trzeba było wybrać inna chrzestną albo samemu kupić ubranko a nie teraz się żalić jakie to złe ubranko kupiła chrzestna [/quote] Co z tego że to ona kupiła sukienkę? Zawsze można się nie zgodzić na założenie czegoś takiego, w końcu jesteś matką!Trochę asertywności... [/quote]

  20. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  21. Anonim (Ocena: 5) 2009-03-21 20:10:00 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Ladne ubranka i z klasa!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  22. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  23. Anonim (Ocena: 5) 2009-03-21 20:09:00 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    [quote="Gosc"][quote][b]Gosc[/b] [quote][b]Gosc[/b] Wygodne zapewne są, ale czy te ubranka mogłyby jakoś lepiej wyglądać? W końcu to uroczystość, a takie ciuszki, mimo że ładne, to wyglądają mało odświętnie...[/quote] jasne powinny byc rozowe i z falbankami a do tego pięć kokardek? prostactwo i wiocha. a te ubranka so ladne, proste, klasa :)[/quote] popieram!!! precz z tandetą!!![/quote] ładne to nie znaczy tandetne. każdy człowiek to rozumie... tzn sorry, każdy oprócz 2 osób powyżej :)

  24. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  25. Anonim (Ocena: 5) 2009-03-21 16:43:00 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    [quote="Gosc"][quote][b]Gosc[/b] Wygodne zapewne są, ale czy te ubranka mogłyby jakoś lepiej wyglądać? W końcu to uroczystość, a takie ciuszki, mimo że ładne, to wyglądają mało odświętnie...[/quote] jasne powinny byc rozowe i z falbankami a do tego pięć kokardek? prostactwo i wiocha. a te ubranka so ladne, proste, klasa :)[/quote] popieram!!! precz z tandetą!!!

  26. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  27. Anonim (Ocena: 5) 2009-03-21 16:42:00 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    [quote="Gosc"]Ona przecież nie powiedziała, że mają mieć duperelki, tylko że chciałaby, żeby trochę ładniejsze były. Idź dziewczynko do szkoły, naucz się czytać ze zrozumieniem, naucz się rozmawiać troszkę z dorosłymi zanim zaczniesz ludzi wyzywać, wtedy się wypowiadaj.[/quote] a ty sie naucz cytować bo gadasz do siebie!

  28. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  29. Anonim (Ocena: 5) 2009-03-21 16:41:00 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    [quote="Gosc"][quote][b]Gosc[/b] [quote][b]Gosc[/b] [quote][b]Gosc[/b] [quote][b]Gosc[/b] Wygodne zapewne są, ale czy te ubranka mogłyby jakoś lepiej wyglądać? W końcu to uroczystość, a takie ciuszki, mimo że ładne, to wyglądają mało odświętnie...[/quote] wieśniara!!![/quote] a ty to niby kto? [/quote] na pewno nie takie bezguście jak ta pierwsza![/quote] A skąd ty wiesz, jaki ktoś ma gust? Po jednej wypowiedzi na papilocie? [/quote] tak! skoro ktośmówi,ż eubranka w stylu porcelanowa lala sąładne nie może mieć gustu! a co może nie?

  30. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  31. Anonim (Ocena: 5) 2009-03-21 0:02:00 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    [quote="Gosc"][quote][b]Gosc[/b] [quote][b]Gosc[/b] [quote][b]Gosc[/b] Wygodne zapewne są, ale czy te ubranka mogłyby jakoś lepiej wyglądać? W końcu to uroczystość, a takie ciuszki, mimo że ładne, to wyglądają mało odświętnie...[/quote] wieśniara!!![/quote] a ty to niby kto? [/quote] na pewno nie takie bezguście jak ta pierwsza![/quote] A skąd ty wiesz, jaki ktoś ma gust? Po jednej wypowiedzi na papilocie?

  32. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  33. Anonim (Ocena: 5) 2009-03-21 0:01:00 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Ona przecież nie powiedziała, że mają mieć duperelki, tylko że chciałaby, żeby trochę ładniejsze były. Idź dziewczynko do szkoły, naucz się czytać ze zrozumieniem, naucz się rozmawiać troszkę z dorosłymi zanim zaczniesz ludzi wyzywać, wtedy się wypowiadaj.

  34. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  35. Anonim (Ocena: 5) 2009-03-20 23:43:00 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    [quote="Gosc"]Wygodne zapewne są, ale czy te ubranka mogłyby jakoś lepiej wyglądać? W końcu to uroczystość, a takie ciuszki, mimo że ładne, to wyglądają mało odświętnie...[/quote] jasne powinny byc rozowe i z falbankami a do tego pięć kokardek? prostactwo i wiocha. a te ubranka so ladne, proste, klasa :)

  36. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  37. Anonim (Ocena: 5) 2009-03-20 23:38:00 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    takie wielkie te dzieci... tzn za wielkie jak do chrztu. siedzą już i wgl...

  38. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  39. Anonim (Ocena: 5) 2009-03-20 23:05:00 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    [quote="Gosc"][quote][b]Gosc[/b] [quote][b]Gosc[/b] Wygodne zapewne są, ale czy te ubranka mogłyby jakoś lepiej wyglądać? W końcu to uroczystość, a takie ciuszki, mimo że ładne, to wyglądają mało odświętnie...[/quote] wieśniara!!![/quote] a ty to niby kto? [/quote] na pewno nie takie bezguście jak ta pierwsza!

  40. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  41. Anonim (Ocena: 5) 2009-03-20 22:57:00 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    [quote="Gosc"][quote][b]Gosc[/b] Wygodne zapewne są, ale czy te ubranka mogłyby jakoś lepiej wyglądać? W końcu to uroczystość, a takie ciuszki, mimo że ładne, to wyglądają mało odświętnie...[/quote] wieśniara!!![/quote] a ty to niby kto?

  42. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  43. Anonim (Ocena: 5) 2009-03-20 22:50:00 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    [quote="Gosc"]Wygodne zapewne są, ale czy te ubranka mogłyby jakoś lepiej wyglądać? W końcu to uroczystość, a takie ciuszki, mimo że ładne, to wyglądają mało odświętnie...[/quote] wieśniara!!!

  44. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  45. Anonim (Ocena: 5) 2009-03-20 22:47:00 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    To jest święto ale nie róbcie z tego wesela !!!

  46. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  47. Anonim (Ocena: 5) 2009-03-20 22:38:00 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Wygodne zapewne są, ale czy te ubranka mogłyby jakoś lepiej wyglądać? W końcu to uroczystość, a takie ciuszki, mimo że ładne, to wyglądają mało odświętnie...

  48. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  49. Anonim (Ocena: 5) 2009-03-20 21:05:00 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    [quote="Gosc"][quote][b]Gosc[/b] Chrzestna mojej córki nie dośc, że kupiła sukienkę w którą ledwo wpakowałam dziecko(oczywiście atłasowa ), to jeszcze zostawiła w paru miejscach ceny. Chyba po to bym wiedziała, ze kosztowała 95zł. A na dodatek sam moment ubierania małaj w tą sukienkę doprowadzała mnie do szału, a dzidzię do ataku płaczu. KOSZMAR[/quote] bez sensu ten komentarz. Trzeba było wybrać inna chrzestną albo samemu kupić ubranko a nie teraz się żalić jakie to złe ubranko kupiła chrzestna [/quote] Co z tego że to ona kupiła sukienkę? Zawsze można się nie zgodzić na założenie czegoś takiego, w końcu jesteś matką!Trochę asertywności...

  50. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  • Komentarze strona 1 z 3