O kampanii Kościoła przeciwko liberalizacji prawa aborcyjnego w Hiszpanii pisaliśmy kilka tygodni temu. Na plakatach pojawiło się zdjęcie dziecka i zagrożonego wyginięciem rysia iberyjskiego (zobacz).
Feministki nie pozostały dłużne i odpowiedziały nie mniej kontrowersyjną kampanią. Na billboardach umieszczono różaniec w kształcie jajników wraz z hasłem: „Basta de rosarios en nuestros ovariom” - „Trzymajcie różańce z dala od naszych jajników” (tłumaczenie Pardon.pl).
Kościół, rozpoczynając wojnę na symbole i próbując szokować, wszedł na grząski grunt. Walka polegająca na tym, kto bardziej zaszokuje, grozi tym, że zamiast merytorycznej dyskusji zacznie się obrzucanie błotem i wzajemne prowokowanie.
Feministki świadomie szokują i wykorzystują różaniec, tworząc z niego jajniki. Ich zabieg zapewni im duży rozgłos oraz odpowiednią dawkę sensacji, która zawsze podkręca temat.
Zobacz także: