Decyzja dnia

Nie mogę znaleźć faceta, bo jestem zbyt ambitna! Czy za dużo od nich wymagam? K., 21 l.

Mój problem polega na tym, że nie mogę sobie znaleźć faceta, bo ich odstraszam i to nie wyglądem, lecz swoimi ambicjami. Mam 21 lat, jestem teraz na 3 roku studiów licencjackich, później zamierzam iść na magisterkę, znaleźć pracę w zawodzie, wziąć ślub i mieć dzieci. Niby plany idealne, wszystko po kolei zaplanowane, ale jak zawsze przedstawię to jakiemuś facetowi, powiem czym się interesuję, co chcę robić w przyszłości i że dużo od siebie wymagam, to rozmowa zaraz robi się drętwa i później nic z tego nie wynika. 

Spotykałam się z jednym chłopakiem, któremu się bardzo podobało to, że jestem taka inteligentna, ambitna, zdyscyplinowana. Często mi to mówił, ale jego akurat zostawiłam, bo zauważyłam, że on mnie ceni tylko za to, a nie zauważa innych rzeczy. I nigdy nie zrobił pierwszego kroku, nigdy mnie nie pocałował, chociaż miał nie jedną okazję, nigdy nie chwycił za rękę czy jakieś inne gesty. Czułam, że go nie pociągam, że mu się nie podobam fizycznie, tylko intelektualnie i zerwałam kontakt. 

 

Strony

Ty też masz przed sobą trudną decyzję? Opisz ją i wyślij pytanie na redakcja@papilot.pl.
Wybrane maile zostaną opublikowane.

Komentarze (66)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Anonim
(Ocena: 5)
2014-07-17 01:29:30

re: Nie mogę znaleźć faceta, bo jestem zbyt ambitna! Czy za dużo od nich wymagam? K., 21 l.

Tak się zaczęłam zastanawiać nad tym i niemal wszystkie osoby z grubszym portfelem w moim otoczeniu (zarówno młodzi jak i w wieku moich rodziców) nie mają studiów. Jedynym wyjątkiem jest znajomy rodziców-prawnik. Mam w rodzinie i wśród znajomych- nauczycieli, pielęgniarki, architektów i tak dalej po studiach i żyją średnio. A wszyscy, którzy przez znajomości po szkole średniej dostali się do dobrej pracy (biuro, straż graniczna, wszelakie mundurówki, firmy logistyczne itd.) albo pouciekali za granicę teraz mają kasy jak lodu a są w wieku w którym kończyliby właśnie studia lub byli jeszcze w trakcje. Przemyśl to.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-07-17 14:51:12

Pieniadze to tylko dodatek. Jesli uwazasz, ze najwazniejsze sa pieniadze, to sie mylisz. Pieniadze kazdy glupi potrafi zarobic. Niestety tak jest. Czlowiek poszerzajacy horyzonty moze ma mniej pieniedzy, ale znacznie ciekawsze zycie. Mozna z nim porozmawiac na wiele ciekawych tematow. taki czlowiek potrafi myslec rozumnie. A o czym porozmawiasz z kims ze srednim wyksztalceniem, kims kto tylko zarabia pieniadze i na tym sie glownie skupia? O bzdurach, o niczym szczegolnym. Jesli ktos chce wiesc bogate zycie intelektualne, nie bedzie przykladal wagi do pieniedzy, bo one sa tylko srodkiem, nie celem.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-07-16 22:53:03

re: Nie mogę znaleźć faceta, bo jestem zbyt ambitna! Czy za dużo od nich wymagam? K., 21 l.

kobiety chcą mieć faceta po studiach żeby mogły się dzięki temu same dowartosciowywać i zeby im przynosili kupę kasy, ciekawe ile z nich chciałoby bezrobotnego magistra :D a druga sprawa że ambitny facet też ma pewnie wymagania i możesz go nie zadowolić Autorko listu :D

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-07-16 22:50:49

re: Nie mogę znaleźć faceta, bo jestem zbyt ambitna! Czy za dużo od nich wymagam? K., 21 l.

głupie gadanie, co mi zależy na wykształceniu mojego faceta, ja się wykształciłam ale u drugiej osoby ważne jest dla mnie żeby ktoś mnie szanował i zarabiał, guzik z dyplomu jak facet nie będzie w stanie nas utrzymać, najważniejsze żeby był wartościowym facetem ;);)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-07-17 15:04:10

Skoro dla Ciebie najwazniejsze sa pieniadze, to po co sie tu wypowiadasz, skoro autorka chce wyksztalcone, ambitnego mezczyzne, z ktorym bedzie mogla o ciekawych rzeczach rozmawiac i bedzie kulturalny. Kasa to tylko dodatek. Jak chcesz zyc dla pieniadzy, Twoja sprawa.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-07-16 18:27:47

re: Nie mogę znaleźć faceta, bo jestem zbyt ambitna! Czy za dużo od nich wymagam? K., 21 l.

Haha, jakiś czas temu był list laski, która jest wykształcona itp., ale nie pasuje jej facet - sprzątacz. Oczywiście zaraz odezwały się obrończynie mężczyzn jakichkolwiek i zaczęły drzeć się na laskę, że "sama niczego sobą nie reprezentuje" (no tak, dziewczyna, która śmie konstruktywnie skrytykować jakiegoś faceta jest pusta/ niczego sobą nie reprezentuje). Teraz widzę, że według niektórych polska studentka nie może (nie powinna haha) oczekiwać od faceta, że będzie się ładnie wysławiał i że będzie można z nim pogadać na ciekawe tematy. Może niektórym z Was trudno zrozumieć, że są kobiety, które od faceta oczekują jednak czegoś więcej niż tylko samej obecności?

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-07-16 19:04:29

Trudno im zrozumiec, bo same nie wymagaja od siebie duzo. wystarczy im praca, najlepiej dobrze platna i nic wiecej:) no i do tego jakis facet,najlepiej przystojny, ciacho;))!! takie ze mmm;)! A rozmowa, pasje, po co? Po co im facet, ktory ma pasje, skoro same ich nie maja? Jest malo ludzi, ambitnych, ktorych interesuje cos wiecej niz proza dnia codziennego. Tyczy sie to zarowno do mezczyzn jak i do kobiet.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-07-16 19:14:33

Co Ty, im nawet nie zależy na dobrze płatnej pracy - na jakiejkolwiek. A od facetów, to już nawet przestały wymagać urody, bo wiesz, jak któraś się odezwie, że u faceta wygląd też jest ważny, to wiesz, jest "pusta". :D

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-07-16 19:15:19

*Sorry, za powtórzenie się słowa "wiesz". ;)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-07-16 19:31:22

Nie szkodzi, przeciez najwazniejsza jest tresc, a literowki, czy powtorzenia, zdarzaja sie kazdemu przy szybkim pisaniu:) A co do Twojego komenatrza, to masz racje. Przeciez najlatwiej jest zostac tym kim sie jest;) Przeciez najlatwiej jest ludziom zakladac rodziny, bo maja poczucie, ze stworzyli cos wielkiego, waznego;) Tylko, ze sami nie sa dojrzali, wiec nie potrafia budowac dalej tej rodziny i sa rozwody, patologia w domu. Nie lubie Nietzschego, ale mial racje piszac w "wiedzy radosnej", ze aby budowac ponad siebie, trzeba najpierw byc samemu zbudowanym.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-07-16 13:39:21

re: Nie mogę znaleźć faceta, bo jestem zbyt ambitna! Czy za dużo od nich wymagam? K., 21 l.

Skończone studia licencjackie, teraz chcesz zacząć magisterkę, nie pracujesz - gdzie tu jakaś szczególna ambicja? Wychodziłoby na to, że 50% społeczeństwa jest super ambitna. Sama też kończę teraz studia inżynierskie ( został mi ostatni semestr ), dorabiam sobie gdy tylko mogę, planuję dalej się kształcić, zawsze mam do siebie jakieś "ale", staram się rozwijać, dużo od siebie wymagam, ale nie uważam tego za przejaw ogromnej ambicji. Dla mnie ambitną i pracowitą osobę jest taka, która ma na koncie sporo sukcesów, do których doszła sama swoją własną, ciężką pracą.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-07-16 16:16:39

właśnie!

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-07-16 16:38:39

Sukcesy nie sa miara tego, czy jestesmy ambitni. Sukces moze odniesc prymityw, ktory jest po prostu inteligentny i wie jak zarabiac pieniadze. Ambitny czlowiek, ciagle przekracza sam siebie. Pieniadze nie maja tu zadnego znaczenia.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-07-16 16:50:10

Zarzucanie autorce listu, ze nie jest ambitna, bo nie pracuje, tylko sie dalej uczy, jest doprawdy smieszne:) Jesli uwazasz, ze pieniadze sa miara sukcesu, to wiedz, ze sie mylisz. Bo kazdy baran potrafi zarabiac pieniadze, nie ma w tym nic ambitnego.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-07-16 13:26:16

re: Nie mogę znaleźć faceta, bo jestem zbyt ambitna! Czy za dużo od nich wymagam? K., 21 l.

Nie wymagasz za dużo. To oczywiste, że chcesz mieć inteligentnego partnera, z którym będzie o czym pogadać. Nikt chyba by nie chciał chłopaka, który mówi "poszłem do sklepu", "weszłem do domu" itp. Na pewno jeszcze znajdziesz drugą połówkę, lepiej poczekać jakiś czas, niż brać byle kogo. Pozdrawiam:)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-07-16 22:07:48

Oj nawet nie wiesz ilu dziewczynom takie zdania nie przeszkadzają.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-07-17 15:32:22

Wiesz, wielu dziewczynom to nic nie przeszkadza. Ważne, by jakikolwiek facet BYŁ.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Elli
(Ocena: 5)
2014-07-16 12:29:19

re: Nie mogę znaleźć faceta, bo jestem zbyt ambitna! Czy za dużo od nich wymagam? K., 21 l.

Spokojnie :) ja też jestem bardzo ambitna, i jeszcze kilka miesięcy temu myślałam jak Ty, ale w końcu wrzuciłam na luz, przestałam szukać faceta, i co? chyba sam mnie znalazł, i jest dokładnie taki jakiego sobie wymarzyłam...i to że twardo stąpam po ziemi i jestem dość spokojna i ambitna, uważa za atut. A mam 23 lata! kochana, spokojnie :) znajdzie się, tylko go desperacko nie szukaj.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-07-16 12:08:14

re: Nie mogę znaleźć faceta, bo jestem zbyt ambitna! Czy za dużo od nich wymagam? K., 21 l.

ja też jestem ambitna i mam wymagania - nie wzięłabym jakiegoś idioty, to już wolę być sama. Bycie singielką nie jest poniżające w przeciwieństwie do zadawanie się z byle kim. Nie jestem zarozumiała, traktuję każdego jak równego sobie i zawsze staram się być sympatyczna, niestety ale dużo osób utożsamia ambitną osobę z kimś zadufanym w sobie a to dwie różne rzeczy - są zera którym się wydaje że pozjadały rozumy i są ludzie ambitni i niezależni którzy są w porządku.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-07-16 08:35:48

re: Nie mogę znaleźć faceta, bo jestem zbyt ambitna! Czy za dużo od nich wymagam? K., 21 l.

oj, ale poziom Twojej wypowiedzi niezbyt idzie w parze z ambicjami... a moze to tu lezy problem? Moze wraz z ambicja towarzyszy Ci przerost ego i zadufanie? Akurat sam fakt pragnienia samorozwoju i doskonalenia siebie jest zaleta dla kazdego faceta, ktory ma co wiecej niz orzeszek w glowie. Moj wlasnie za to sie we mnie zakochal (miedzy innymi za to)... Czy aby na pewno pamietasz ze zwiazek to cos wiecej nic wzajemnie wymaganie od siebie? Myslalas kiedykolwiek o tym ze trzeba tez ukochanego w spelnianiu tych wymagan wspierac? Motywowac i nie pozwalac mu sie poddac? Ma to dzialac oczywiscie w obie strony ale tak czy siak, czy Ty widzisz cokolwiek poza czubkiem swojego nosa i potrafisz z kims stworzyc uklad polegajacy na byciu jednoscia a tym samym oddaniu mu czastki siebie?

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-07-16 10:53:52

i tu mamy sedno! Brawo!!!

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-07-16 18:30:05

A kto mówi, że ona niczego by nie dała od siebie? Na razie dziewczyna tylko określiła, jaki facet jej pasuje, a jaki nie.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
O
(Ocena: 5)
2014-07-16 00:38:11

re: Nie mogę znaleźć faceta, bo jestem zbyt ambitna! Czy za dużo od nich wymagam? K., 21 l.

Oczywiscie, masz racje. To sa podstawowe wymagania. Tylko zastanawia mnie jedno, skoro wiesz czego chcesz, to dlaczego tego nie masz i nie mozesz znalezc? Ktos tu napisal, ze to kwestia pecha. Nie ma czegos takiego. Zdazaja sie powiazane niemile dla nas rzeczy, ale sami do nich poniekad doprowadzamy. Chcesz zeby Twoj partner byl ambitny, mial pasje. Czy Ty masz pasje? Czy procz studiow czyms jeszcze sie zajmujesz? Widzisz, rzecz polega na tym, ze jak sami mamy pasje, to mamy duze kregi znajomych, podobnych do nas. W ten sposob mozemy poznac ciekawych ludzi. Wiec dlaczego Ty takich nie poznajesz? Moze za malo od siebie wymagasz. Studia to za malo.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-07-16 00:39:53

*zdarzają. Jakby niespelniony polonista tu sie znalazl;)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-07-16 00:44:00

Pewnie, że to może być po prostu pech. Może nie jest to prawdopodobne na 100%, ale tego też nie można wykluczyć. Wydaje mi się, że ona obraca się w towarzystwie swoich rówieśników, a wielu 21 - latków to jeszcze chłopcy, którzy mają na wszystko wy. je . bane.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-07-16 09:16:42

Gdyby sie rozwijala, poglebiala zainteresowania, np jezdzila na konferencje naukowe zwiazane z kierunkiem jej studiow, to spotykalaby przerozny przekroj wiekowy mezczyzn. To nie jest pech. z tego listu wynika, ze autorka nie rozwija sie, nie ma wiekszych ambicji, ale wymaga tego od mezczyzny. Dobrze, ze wymaga, ale zle ze sama ich nie ma. Studia to nic. Wazne jest, czy rozwijamy sie.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-07-16 09:42:29

Bzdura, zaden pech. Sami kreujemy wlasne zycie. I jak jest beznadziejne, czy spotykamy beznadziejnych ludzi, to akurat nasze wybory, a nie nikogo innego.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-07-16 17:48:43

Anonim z 9:16:42 - No fakt, to że ona chce studiującego faceta, który jej nie narobi wstydu, to są to tak wielkie wymagania, że klękajcie narody! :D

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-07-16 19:06:29

Do Anonima z 17:48, to nie sa wielkie wymagania. Nigdzie o tym nie napisalam, ze sa wielkie. Czytaj ze zrozumieniem.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz