Decyzja dnia

Czy uważacie, że masturbacja to grzech? Iga, 18 l.

Ostatnio przeczytałam, że większość kobiet się masturbuje i ja jestem w tej grupie... To chyba normalne i raczej nie mam z tego powodu wyrzutów sumienia. Na religii dowiedziałam się, że powinnam, bo to jest prawie grzech śmiertelny. Wiedziałam, że to nic dobrego, ale żeby aż tak? Rozumiem seks przed ślubem i tak dalej, ale ja nikomu nie robię tym krzywdy. Tak mnie stworzono, że czasami nie mogę się powstrzymać.

Nie jestem może jakaś święta, ale chodzę do kościoła, spowiadam się i przyjmuję komunię. To dla mnie w jakimś sensie ważne, więc chciałabym to traktować poważnie. Od kiedy wiem, że ta moja przypadłość jest grzechem i powinnam się z tego wyspowiadać, jakoś boję się to zrobić. Przestałam się spowiadać i bardzo mnie to martwi. Zastanawiam się, czy na pewno ksiądz musi wiedzieć o takich rzeczach.

Strony

Ty też masz przed sobą trudną decyzję? Opisz ją i wyślij pytanie na redakcja@papilot.pl.
Wybrane maile zostaną opublikowane.

Komentarze (21)
ocena
4.1/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Anonim
(Ocena: 5)
2016-10-29 19:47:41

Luzik,ksiądz też sam siebie zadowala

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 1)
2016-10-27 13:14:29

SPŁONIEMY WSZYSCY W PIEKLE!!!!!!!!!!! HAHAHAHHAHA 3:)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
triada
(Ocena: 1)
2016-10-27 11:49:15

Dziewczyny czy Wy tak na serio ? Masturbacja to grzech? w XXI wieku dajecie sobie wmawiac ze wasze cialo i najbardziej podstawowe fizjologiczne porzeby to grzech. Ze wasze ciala sa zle !!!?? Jak ten kraj ma sie rozwijac jak ludzie zyja w takim ciemnogrodzie! Moze jeszce sie boisz ze oslepniesz lub ci wlosy na rekach wyrosna !!!! Co to za bzdury! Jakos nie widze aby polski kler sie dostoswywal do przykazan : milosierdzia, ubustwa. Wrecz odwrotnie Ks. Rydzyk kradnie pienadze z publicznych funduszy, biskupi oplywaja w kase- jezdzac najnowoczesneijszymi autami, juz o nagminnej pedofili wsrod kleru ie wspomne! I Ty idziesz i sie spowiadasz do ksiedza ktory pewnie sam upawia sex - z najbardziej naturalnej, fzjologicznej potrzeby naszych cial !!! Dziewczyny mniej religii a wiecej zdrowego rozsadku. Kler swoimi nakazami chce was kontrolowac, wmawiac ze cos jest zle. Gdyby poped sexualny byl zly to ludzki gatunek rozmnazalby sie poprzez paczkowanie !!!! a "Bog"by wasze ciala zaprojektowal w inny sposob. Co to za ciemnota i zacofanie. Wiekszosc z Was smieje sie z muzulmanow i ich religijnych doktryn. Jestescie tacy sami ! Religia to nic innego jak kontrola ciemnego narodu w celu uzyskania wladzy. Idz po sowiedzi daj na tace - ksiedza bedzie stac aby sobie oplacic kolejna panienke lub kupic nowe auto. Tyle w temacie !

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 1)
2016-10-27 13:15:45

Dokładnie... tak samo seks. Jak uprawianie seksu z chłopakiem, którego kocham chociaż nie jesteśmy po ślubie może być coś złym? No paranoja jakaś xD

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2016-10-27 14:11:22

Masz calkowicie racje. Nigdy ten kraj nie bedzie rozwojowy - jak mlode pokolenie tkwi nadal w osiemnastowiecznych zabobonach!!! Beret na glowe, kasa na tace i jazda robic co wam kler mowi ! A ksieza pozniej w zaciszu domowym zabawiaja sie z mlodymi chlopcami lub panienkami. Srodek Europy-mlodzi ludzie - XXI wiek a takie bzdury! Ze masturbacja albo pornografia to grzech. To samo co Panstwo Arabskie ! Ten sam poziom zacofania niczym sie nie roznimy. Nadal sponsorujcie Kler i kosciol nadal pompujcie w nich kase! Tymi zabobonami tylko utwierdzacie ich w przekonaniu jak latwo jest kontrolowac ciemna mase.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2016-10-27 10:58:41

Oczywiście, że to grzech. Pytasz się na portalu, który promuje zupełnie inne wartości. Tu ludzie powiedzą ci, że nic nie jest grzechem. Ja się z tego spowiadam, choć też mi głupio. Spowiadam się od ponad 10 lat z masturbacji i z pornografii. Straszna lipa, bo jedno pociągnęło drugie i się po prostu uzależniłam. Później miałam duże problemy z tym, żeby odczuwać podniecenie przy prawdziwym człowieku, a nie przy kompie, czy żeby czuć przyjemność. Mój organizm jakby stał się niewrażliwy na dotyk. Smutna rzecz. Jeśli chodzi o ciebie to rozumiem twój wstyd, ale na spowiedzi obowiązuje tajemnica. Ksiądz nie powie tego nikomu. Poza tym słyszał już na pewno wiele rozmaitych grzechów, więc się na pewno nie zgorszy. Ewentualnie jeśli bardzo ci ciężko możesz pojechać busem do miejscowości obok i tam się wyspowiadać. Nie polecam zatajania grzechu, bo wtedy spowiedź będzie po prostu nieważna, a komunia świętokradcza. I dobrze, że odczuwasz wstyd-bo następnym razem jak będziesz odczuwała pokusę, być może przypomnisz sobie ile cię kosztuje wyspowiadanie tego i się powstrzymasz. W każdym razie jestem z tobą i trzymam za ciebie kciuki.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
omg
(Ocena: 5)
2016-10-27 20:24:25

Biedny ten Twoj spowiednik. Z mowienia "O Boze" tez sie spowiadasz? Z antykoncepcji? Z orgazmow? Nieczystych mysli i spojzen? Bo na dobra mete to wszystko moze byc podciagniete pod grzech, jak ktos jest fanatykiem.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2016-10-27 10:58:21

Oczywiście, że to grzech. Pytasz się na portalu, który promuje zupełnie inne wartości. Tu ludzie powiedzą ci, że nic nie jest grzechem. Ja się z tego spowiadam, choć też mi głupio. Spowiadam się od ponad 10 lat z masturbacji i z pornografii. Straszna lipa, bo jedno pociągnęło drugie i się po prostu uzależniłam. Później miałam duże problemy z tym, żeby odczuwać podniecenie przy prawdziwym człowieku, a nie przy kompie, czy żeby czuć przyjemność. Mój organizm jakby stał się niewrażliwy na dotyk. Smutna rzecz. Jeśli chodzi o ciebie to rozumiem twój wstyd, ale na spowiedzi obowiązuje tajemnica. Ksiądz nie powie tego nikomu. Poza tym słyszał już na pewno wiele rozmaitych grzechów, więc się na pewno nie zgorszy. Ewentualnie jeśli bardzo ci ciężko możesz pojechać busem do miejscowości obok i tam się wyspowiadać. Nie polecam zatajania grzechu, bo wtedy spowiedź będzie po prostu nieważna, a komunia świętokradcza. I dobrze, że odczuwasz wstyd-bo następnym razem jak będziesz odczuwała pokusę, być może przypomnisz sobie ile cię kosztuje wyspowiadanie tego i się powstrzymasz. W każdym razie jestem z tobą i trzymam za ciebie kciuki.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2016-10-27 08:38:41

to jest naturalne w twoim wieku

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
stokrotka
(Ocena: 4)
2016-10-27 08:13:38

To taki sam grzech jak zjedzenia calej tabliczki czekolady na raz, przeklucie uszu lub zazdrosc. Z tego rowniez sie spowiadasz?

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
omg
(Ocena: 3)
2016-10-27 08:04:44

Sama odpowiedzialas sobie na to pytanie: "nie mam z tego powodu wyrzutów sumienia. Na religii dowiedziałam się, że powinnam, bo to jest prawie grzech śmiertelny." Skoro nie masz wyrzutow sumienia i sama nie uwazalas tego za grzech to nie mozesz sie z tego spowiadac, bo podstawa spowiedzi jest winna za grzechy. U Ciebie tego nie ma. Poza tym zamiast sluchac katechety po prostu poczytaj Biblie. Biblia nigdzie dokładnie nie wspomina o masturbacji. Fragment Pisma Świętego, który najczęściej jest przytaczany w kwestii masturbacji dotyczy historii Onana z 1 Księgi Mojżeszowej 38.9-10. Moim zdaniem Bog potepia tutaj Onana, bo ten nie wypelnil jego rozkazu a nie dlatego, ze "zmarnowal nasienie".

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2016-10-27 11:10:53

a Jezus, który mówi:„Słyszeliście, że powiedziano: Nie cudzołóż!. A ja wam powiadam: »Każdy, kto pożądliwie patrzy na kobietę, już się w swoim sercu dopuścił z nią cudzołóstwa«”. Jezus mówi, że samo spojrzenie na drugą osobę, może być uznane za cudzołóstwo...Czy myślisz że masturbacja w takim razie będzie oceniana łagodniej? Secondo: nie uważała wtedy tego za grzech, ale teraz dzięki katechezom już wie, ze to grzech, więc nie może wykręcać się, mówiąc, że o tym nie wie. Dopóki żyła w nieświadomości zły czyn był oceniany łagodniej, lecz teraz gdy grzeszy z całą świadomością, tego że sprzeciwia się Bogu, to już naprawdę grzech ciężki. Tak to już jest- im ktoś ma większą świadomość tym więcej widzi w sobie skaz. Człowiek o słabym sumieniu powie: nikogo nie zabiłem, jestem dobrym człowiekiem. Człowiek o wrażliwym, wypracowanym sumieniu powie: oczerniłem swoją siostrę przed moimi znajomymi, swoim gadulstwem postawiłem znajomą w złym świetle, co może jej zaszkodzić w przyszłości, odzywałem się z gniewem do przyjaciela raniąc go - i wie, ze każdym z tych zachowań zabijał drugiego człowieka,bo słowem można ranić tak samo jak i czynem..Jezus przyszedł by zradykalizować przykazania. Żąda miłości absolutnej, czystości absolutnej. Mówi: kiedyś Abraham mówił wam, że musicie kochać tylko swoich przyjaciół, lecz teraz ja mówię wam: kochajcie również swoich nieprzyjaciół, bo inaczej czym się różnicie od pogan?

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2016-10-27 14:16:11

Co to za bzdury ? Gdzie ty zyjesz ? w Zakonie ? Wiecej nauki mniej religii - bo masz mozg wyprany przez religie! Mamy XXI wiek! Fanatyzm religijny jest najgorsza z ludzkich cech. Prowadzi do wojen i nienawisci! Pycha rowiez - nie Tobie oceniac kto poplenia grzech a kto nie !

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2016-10-28 00:38:13

Ona pyta o religię, więc dostaje religijną odpowiedź, zgodną z jej wiarą. Nikt nie każe ci przestrzegać tych zasad, ale nie wprowadzaj jej w błąd.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
omg
(Ocena: 4)
2016-10-30 10:52:40

Co do przytoczonego przez Ciebie cytatu i "samo spojrzenie na drugą osobę, może być uznane za cudzołóstwo". Moim zdaniem wlasnie slowo "może" jest decydujace, tak jak interpretacja tego co znaczy "patrzy pozadliwie". W moim odczuciu znaczace jest, ze Jezus nie mowi "pozadliwie spojzy" co oznacza jednorazowa czynnosc, tylko wlasnie "patrzy". Jezeli osoba obsesyjnie mysli o cudzym malzonku, snuje plany zdrady i dazy do tego aby to sie stalo, to nawet jak do tego nie dojdzie to juz w mysli popelnil/a grzech. Lecz jezeli ktos tylko ma fantazje seksualne, ale nie ma zamiaru wprowadzac ich w zycie, to mamy tu doczynienia z zupelnie innym kalibrem. Druga sprawa, ze przytaczasz przyklady w ktorych Jezus mowi o kontaktach miedzy ludzmi. Masturbacja to czynnosc nie majaca wplywu na inne osoby, wiec nijak sie ma do cudzolozstwa.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2016-10-27 07:51:03

Nie można się spowiadać z takich rzeczy.. no ludzie

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2016-10-27 07:49:42

nie rozumiem jak można zadawać takie pytania. To tak jakby całowanie też miałoby być grzechem?? :/

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2016-10-27 08:09:54

O tu cie zaskocze bo jest XDDD bo to pobudzanie się wzajemne itp itd :D dziewczynka wtedy ma niegrzeczne myśli i chłopiec fez bla bla...usłyszałam ze trzymanie się za rękę jest też grzechem z tego samego powodu ^^ nauki do bierzmowania.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
mae
(Ocena: 5)
2016-10-27 18:30:09

Nam z kolei pani katechetka jeszcze na zajęciach w podstawówce powiedziała, że pocałunek nie jest grzechem i bynajmniej nie miała na myśli zwykłego cmoknięcia w policzek :)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz