Decyzja dnia

Czy jem za mało? Oto moje codzienne menu... Agata, 18 l.

Zaczęłam się odchudzać. Nie jakoś strasznie, bo aż tyle do zrzucenia nie mam, ale usłyszałam, że za bardzo się katuję. Podobno jem zdecydowanie za mało i przez to grozi mi anoreksja. Rodzice naprawdę się tym przejęli i nawet chcą mnie zaprowadzić do jakiegoś lekarza. Nie wiem zupełnie o co chodzi, bo ja naprawdę nie głoduję. Jem sporo, regularnie i same zdrowe rzeczy!

Jak można inaczej schudnąć, jak nie dietą? Ruszam się też trochę, ale najważniejsze jest właśnie jedzenie. Udało mi się odstawić słodycze, które uwielbiam. W zamian jem owoce i tym podobne rzeczy. Mięsa też raczej nie tykam, bo jest tłuste i w sumie rzadko kiedy mam na nie smak. Wzięłam się za siebie i nagle afera.

No to może Wy mi powiecie, czy naprawdę przesadzam? Mój codzienny jadłospis wygląda mniej więcej tak...

Strony

Ty też masz przed sobą trudną decyzję? Opisz ją i wyślij pytanie na redakcja@papilot.pl.
Wybrane maile zostaną opublikowane.

Komentarze (7)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Anonim
(Ocena: 5)
2017-05-28 11:59:15

Jeżeli uważasz, że to jest dla Ciebie dobre, nie czujesz się słaba ani ospała w ciągu dnia to okej. Każdy potrzebuje innej ilości jedzenia/kalorii. Ważne, żeby obserwować swój organizm i zwracać uwagę na sygnały jakie nam daje.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2017-05-27 20:08:02

też się odchudzam ale staram się z głową :) ciężko mi powiedzieć ile chudnę bo się waha przez okres, chudnę około 1-2 kg na miesiąc a jem głównie tak: Mleko z corn flakes na śniadanie, na uczelni, marchew lub jabłko lub gruszka, kefir lub maślanka i nieraz serek wiejski, na obiad kasza gryczana lub ryż z rybą lub filetem, na kolacje to różnie nieraz jakaś jajecznica, jakiś owoc czy serek wiejski, nieraz sok zrobię sobie. Może się wydawać dużo ale średnio mi wychodzi 1700-1800 kcal, smażę na oleju kokosowym. Białka dużo dostarczam, nie dużo tłuszczu i odpowiednią ilość węglowodanów. Wszystko zapisuję w aplikacji i konsultuje z trenerem na siłowni :)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2017-05-27 10:15:49

Zdecydowanie za mało. W tej diecie brakuje wiele istotnych składników odżywczych. Najlepiej byłoby wybrać się do dietetyka i razem z nim rozpisać zbilansowaną, zdrową i smaczną dietę, by nie skończyło się to niedożywieniem i anemią. Dobrze jest dbać o wygląd swojego ciała ale trzeba też dbać o cały organizm :)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2017-05-27 11:57:03

dokładnie pieczywo ryżowe nie ma żadnych właściwości odżywczych to jest po prostu zbędny zapychacz. No i oczywiście brakuje tłuszczów w twojej diecie. Z własnego doświadczenia wiem, że lepiej zacząć uprawiać regularnie sport niż wyrzucać grupy produktów z naszej diety, które są potrzebne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Więc weź się lepiej za ćwiczenia zamiast żyć o kromce pieczywa ryżowego ze zdrowiem nie ma to nic wspólnego. A po jakimś czasie organizm i tak się zbuntuje bo nie dostarczasz odpowiedniej ilości makro składników. Odchudzenie samo w sobie nie powinno stanowić celu moim zdaniem lecz zmiana stylu życia na zdrowszy. A ty chcesz zrzucić zbędne kilogramy kosztem swojego zdrowia.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2017-05-27 08:47:14

Zdecydowanie za mało. I zbyt monotonnie. Brakuje Ci białka. Schudnąc schudniesz ale konsekwencje będą opłakane. Wypadające włosy, anemia, brak miesiączki, zajechany metabolizm. Nie warto. Idź do dietetyka

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2017-05-27 07:41:17

Zdecydowanie za mało! Kochana, ja 8 lat cierpiałam na zaburzenia odżywiania i wiem jaki to syf! Najlepsze lata mojego życia :( Uwierz mi, że dzisiaj nigdy bym tego nie zrobiła, a też zaczynałam od takich głupich diet i jadłam za mało :(

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2017-05-27 02:32:08

Oblicz sobie zapotrzebowanie kaloryczne i rozkład makroskaładników i tak jedz.Ciężko stwierdzić teraz bo nie znamy twojego wzrostu i obecnej wagi.Zawsze też można jeść więcej lub kaloryczniej a póżniej to spalać w czasie ćwiczeń-sportu.Osobiście podziwiam że to ci wystarcza i nie jadasz słodyczy.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
  • Strona 1 z 1