Sport po porodzie - kiedy można do niego wrócić?

12 Marca 2016

Każda kobieta po urodzeniu dziecka chce jak najszybciej wrócić do formy. Niewątpliwie pomaga w tym aktywność fizyczna. Kiedy można ją podjąć?

sport po porodzie

Media regularnie informują o celebrytkach, które po porodzie błyskawicznie wróciły do treningów. Nicole „Coco” Austin, żona rapera Ice-T, niedawno została matką. A na siłowni – według medialnych doniesień – pojawiła się już… pięć dni po rozwiązaniu. Kobieta miała cesarskie cięcie, które wykonano pięć tygodni przed planowanym terminem.

Wcześniej, bo na początku 2015 roku, portale plotkarskie rozpisywały się o dziennikarce Annie Wendzikowskiej, która ostro trenowała już trzy tygodnie po porodzie.

Dla wielu kobiet tak szybki powrót do ćwiczeń po urodzeniu dziecka jest przesadą. O Wendzikowskiej internautki pisały: „Porobią jej się zrosty pooperacyjne to będzie miała”; „A dziecko samo w domu. Figura najważniejsza przecież!”; „Ryzykuje zdrowiem”. Jak to więc jest z tymi treningami?

Nikt nie wiedział, czemu w kilka miesięcy przytyła 50 kg. Gdy prawda wyszła na jaw, wszyscy byli w szoku!

Ruch ważny dla ciężarnych

Warto zacząć od tego, że ciąża nie jest przeciwwskazaniem do ruchu – jeśli przebiega bez komplikacji i lekarz wyrazi na to zgodę, a ty czujesz się dobrze, śmiało możesz uprawiać sport. Regularny ruch jest wręcz wskazany: korzystnie wpływa na funkcjonowanie całego organizmu, poprawia samopoczucie, reguluje metabolizm, chroni przed zbyt szybkim i nadmiernym przybieraniem na wadze (co ma istotne znaczenie w profilaktyce rozstępów), dotlenia, relaksuje, zapobiega bólom kręgosłupa, przygotowuje do porodu i ułatwia jego przebieg. W ciąży (za zgodą lekarza) można uprawiać ulubioną aktywność fizyczną, z bieganiem włącznie.

– W prawidłowo przebiegającej ciąży kobieta powinna być aktywna fizycznie, gdyż to poprawia jej samopoczucie i przygotowuje do wysiłku podczas porodu. Jeżeli mamy zamiar zadbać o swój wygląd, to aktywność fizyczna rozwiązuje problem nadwagi po porodzie, „obwisłego brzucha” i nadmiaru tłuszczu na pośladkach i udach. Najlepiej gdy konsultujemy zakres ćwiczeń z instruktorem lub lekarzem. Niestety są również przypadki, w których ciąża jest zagrożona, a co za tym idzie, nawet najmniejszy wysiłek jest przeciwwskazany – mówi ekspert programu „Zdrowa ONA” dr n. med. Grzegorz Południewski.

Strony

× Użyj prawej i lewej strzałki na swojej klawiaturze, aby przeglądać podstrony artykułu
Komentarze (2)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Anonim
(Ocena: 5)
2016-03-12 08:41:52

re: Sport po porodzie - kiedy można do niego wrócić?

Nie rozumiem, jak można krytykować kobiety, które po porodzie wracają do sportu. Komentarze, że zostawiają dzieci są po prostu żałosne. Przecież dziecko ma też OJCA! Który też może z nim zostać i budować więzi. W ciąży nie jestem, ale biegam i kiedyś, po urodzeniu dziecka na pewno zechcę do tego wrócić. I to na pewno nie rok po porodzie, ale parę tygodni po.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2016-03-12 16:15:37

zgadzam sie z toba.inni mysla ze najlepeiej w ciazy i po nic nie robic-a pozniej wglada sie jak slonica.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
  • Strona 1 z 1