Polki znalazły sposób na legalną aborcję. Tanio i w „przyjaznej atmosferze”

05 Marca 2014

Słowackie i czeskie kliniki liczą zyski, a w Polsce problemu nadal nie ma...

silence

W Polsce każdego roku dokonuje się kilkuset legalnych zabiegów przerywania ciąży. Dopuszczalne są wyłącznie w sytuacji, kiedy ciąża jest efektem czynu zabronionego (gwałt, seks w nieletnią, kazirodztwo), zagraża życiu matki lub płód jest poważnie uszkodzony. Kwestie społeczne nie mają żadnego znaczenia. Dziecko chronione jest od samego poczęcia, nawet jeśli wiadomo, że rodzina nie będzie w stanie go wychować i utrzymać. To wyłącznie urzędowe statystyki, które nie mają zbyt wiele wspólnego z rzeczywistością. Organizacje kobiece opowiadające się za wolnym wyborem każdej kobiety (pro-choice) szacują, że nielegalnych aborcji każdego roku dokonuje nawet 100 tysięcy Polek.

Państwo udaje, że nie widzi problemu, bo znalezienie gabinetu i lekarza, który za odpowiednią opłatą zdecyduje się złamać prawo, to żaden kłopot. W prasie i Internecie nie brakuje ogłoszeń w stylu „Ginekolog, szybko, tanio” czy „Ginekolog rozwiąże twój problem”. W każdym przypadku chodzi o jedno – przerwanie ciąży na życzenie pacjentki. Mamy więc bardzo restrykcyjne prawo, którego nikt nie przestrzega. Aborcje wykonywane są każdego dnia, ale raczej nie słyszymy o tym, by kogoś z tego powodu spotkała kara. Mimo wszystko, niektóre kobiety boją się takiego ryzyka i stawiają na bardziej oficjalne i bezpieczne rozwiązania.

 

Strony

Komentarze (143)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Anonim
(Ocena: 5)
2015-03-01 10:45:52

re: Polki znalazły sposób na legalną aborcję. Tanio i w „przyjaznej atmosferze”

w internecie można znaleźć wszystkie informacje, jak się tylko poszuka, słowackie, austriackie kliniki i blogi, zobaczcie na aborcja.org. Sytuacja w kraju powinna się zmienić.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-03-30 00:38:59

re: Polki znalazły sposób na legalną aborcję. Tanio i w „przyjaznej atmosferze”

Urodzilam coreczke majac zaledwie 18 lat uczylam sie w weekendy i pracowalam rownoczesnie nie bylo lekko bylam na swoim z partnerem ale zaczynalismy od niczego nikt mi nie pomagal bo mam tylko 2 lata mlodsza siostre i nawet do glowy mi nie przyszlo zeby zrobic aborcje !!! Dzisiaj mamy wlasna działalnośc swietnie prosperujaca dom itp a 4 miesiace temu ponownie zostalam mama :-) i nigdy nie bylo argumentu bo nie ma tego czy tamtego !! Trzeba zebrac sie i stanac na wysokosci zadania a moglam bawic sie bo co bylam mloda sixa rozkrecic moze wiekszy interes i byc rekinem ale to nic przy moich ksiezniczkach Kocham je nadewszystko i nie zaluje !!!

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
ateista
(Ocena: 5)
2016-04-01 08:26:10

ok. cieszymy się bardzo ... ty nawet o tym nie myślałaś ale są osoby które o tym myślą ... nie mierzcie wszystkich swoją miarą

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
ja
(Ocena: 5)
2016-05-21 08:08:21

pieprzenie o chopinie. też mam syna i bardzo chce mieć drugie dziecko o które zresztą się staraliśmy. ciąża była planowana no ale niestety po badaniach prenatalnych okazało się , że płód ma wady genetyczne. ryzyko 1:4 ze to trisomia 21 .stoi przed nami bardzo ciężka decyzja tym bardziej że to było od dawna planowane dziecko i bardzo cieszyliśmy się na wiadomość o nim. rzygać mi się chce jak słucham takiego umoralniania i oceniania ludzi...

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Piotr
(Ocena: 5)
2017-04-06 01:35:28

No nie... zabijanie niepełnosprawnych wymyślił Hitler. Problem polega na tym, że jest społeczne przyzwolenie na aborcję, bo jesteście oduraczane neomarksistowską propagandą. To się nazywa eugenika, wynaleziona przez lewicę. Zabójstwo to zabójstwo, wszystko jedno czy ktoś jest niepełnosprawny i w jakim jest wieku. Umoralniać trzeba, bo może po aborcji zezwolimy na eutanazję chorych na alzheimera... a może i dorosłych z cukrzycą, no po co mają cierpieć...? Nie?

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-03-16 18:32:32

re: Polki znalazły sposób na legalną aborcję. Tanio i w „przyjaznej atmosferze”

MULTIKINO ROZDAJE BILETY! Z okazji urodzin Multikino rozdaje bilety do wykorzystania w dowolnym czasie. Zapisz się po odbiór darmowych wejściówek już teraz: odbieramy-bony.pl/multikino/e6896 Promocja do wyczerpania zapasów.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-03-07 19:37:07

re: Polki znalazły sposób na legalną aborcję. Tanio i w „przyjaznej atmosferze”

a ja uważam tak: jeśli dziewczyna chce usunąć to i tak to zrobi bez względu na to czy ktoś poda mocne argumenty przeciw czy też nie. Osobiście nie będę ani potępiać ani popierać decyzji innych , ponieważ każdy ma tylko jedno życie i przeżyje je według własnych zasad. Jedyne co mnie razi to fakt jak niektóe kobiety podchodzą do tego bez większych sentymentów i są pozbawione uczuć mówiąc o aborcji jak o czymś zupełnie normalnym. Jak świat światem aborcje są dokonywane , były i będą a zupełne uprzedmiotowienie ciąży i traktowanie jej jako skazy jest wysoko nie na miejscu. to jest jedyne z czym się nie mogę zgodzić. Pozdrawiam

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-07-03 11:36:42

Bo to jest coś zupełnie normalnego. Nie wszyscy muszą mieć religijne resentymenty. To jednak, że nie możesz się zgodzić na „uprzedmiotowienie ciąży” ma zastosowanie jedynie w twoim wypadku. Ktoś inny ma pełne prawo sobie uprzedmiotowiać co chce w swoich bebechach - w końcu jego ciało należy do niego.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Kulka
(Ocena: 5)
2014-03-07 08:28:06

re: Polki znalazły sposób na legalną aborcję. Tanio i w „przyjaznej atmosferze”

Aborcja to zawsze był temat drażliwy. Najbardziej plują jadem "obrońcy życia". Zajmijcie się swoimi sprawami. Aborcje były, są i będą i tego nie zmienicie. A ubliżanie osobom, które to zrobiły i potępianie ich nic nie da. Usunęłam, nie żałuję i nic Wam do tego. Nie będę się przed nikim tłumaczyć dlaczego. Pozdrawiam.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
mm
(Ocena: 5)
2014-03-30 00:16:39

I czym tu sie chwalic ze usunelas !! Usuniety to masz chyba polmozg kup lepiej gumki albo bzykaj sie z finalem w ryju proste a najlepiej podwiaz jajniki i problem z glowy !!! Gorzej jak zwierze bo w przyrodzie matki dbaja o swoje mlode !!! Zal

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-04-01 23:54:14

Blbleblebelbeleelebeleb ! ;(

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-04-10 21:25:55

Zgadzam się z tobą. Nie wiem jak można zabić własne dziecko. Umyślnie je zamordować. Można dać mu szansę, oddać do okienka życia, może znalazłoby KOCHAJĄCĄ rodzinę, ale nie. Łatwiej zabić...

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Netaaaaaa
(Ocena: 5)
2014-04-15 23:34:16

Nie wiesz jakie były powody usunięcia. Nie krytykuj. Każdy ma własne sumienie i to jego problem. Kto inny osądzi, my nie mamy takiego prawa.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-03-06 23:57:19

studentka

Hej jestem studentka biologii dlatego stwierdzilam ze sie wypowiem bo niektore z Was byc moze sa tego nieswiadome. Jak ktos juz wczesniej napisal: od 2 tygodnia zaczynaja wyksztalcac się narzady i tkanki a takze cewa nerwowa, w kolejnym etapie raczki i nozki a nastepnie mozg , serce, watroba etc w 5 tygodniu juz mamy w pełni wykształcony płód.. jak ktoś pisze ze do 18 tygodnia dziecko nic nie czuje podczas dokonywania aborcji musze powiedziec ze jak juz wczesniej wspomnialam w 2 tygodniu wyksztalca sie cewa nerwowa a wiec nerwy takze dziecko czuje. mialam na ten temat obszerny wyklad z fachowcami takze wiem co mowie, ponadto mam w rodzinie ginekologa. Niektore kobiety usuną ciąże a potem nie mogą z tym żyć, zaluja swojej decyzji po zbaiegu dociera do nich co tak naprawde zrobily natomiast te ktore sie tutaj wypowiedzialy - nie widzialam ani jednej wypowiedzi ktora by tego zalowala. jestem zdruzgotana tym jak niektore z was przedmiotowo podchodza do ciazy , traktuja to jak jakas skaze ktora w sposob naturalny moze spotkac i ktorej trzeba sie jak najszybciej pozbyc. Przepraszam ale dla mnie to jest wyzbycie sie wszelkich dobrych cech czlowieka nie mowiac zeby posiadac cos takiego jak sumienie. nie wiem czy takie kobiety moga byc szczesliwe bo ok zaraz pewnie bylaby lawina odpowiedzi ze to niechciane dziecko wiec byloby nieszczesliwe, ze brak pieniedzy, ze chec zycia pelna para itd ale wybaczcie to sa wasze tanie tlumaczenia , probujecie jakos uargumentowac sensownie aborcje natomiast niestety nie ma na to sensownego wytlumaczenia. a dlaczego? a dlatego wlasnie ze zycie ludzkie jest najwazniejsze i ponad wszystko. strasznie smutne ile kobiet jest wsrod nas ktore traktuja aborcje jak cos zwyklego , ale gdyby aborcja byla czyms takim o czym mowicie to bylaby legalna wszedzie. skoro jest nielegalna to oznacza ze jest cos na rzeczy. skoro plod by nic nie czul i jest to tylko zlepek komorek to bylaby legalana np do ktorego tygodnia zycia. i nieprawda jest ze kosciol to wyznacza bo akurat kosciol na dzien dzisiejszy jest slabym autorytetem juz po tych wszystkich aferach co spadly na niego w ostatnim czasie. zakaz aborcji to sfera przede wszystkim biologiczna bo kazdy naukowiec specjalista powie wam ze jest to juz poczatek zycia, gdzie tak wczesnie sie wszystko wyksztalca a przede wszystkim nerwy. smutne jest to jak wiele z was tego nie rozumie , moze jak zostaniecie mama to dopiero pojmiecie co znaczy zabic.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-07-03 11:41:40

Wiesz, możesz nazwać się studentką biologii, ale etykietka nic nie znaczy, jeżeli nie stoi za nią wiedza. Podstawowej wiedzy nt. biologii nie masz. Żeby cewka nerwowa działała, potrzebny jest w pełni wykształcony mózg, którego nie ma w 2 tygodniu i aż do 5 tygodnia nie przechodzą ani przez niego, ani przez nerwy impulsy nerwowe. Innymi słowy nic się nie dzieje, więc płód nic nie czuje. Nadto w 5 tygodniu płód w ogóle nie jest „w pełni wykształcony”. Mózg jest nieukończony, ważne organy nieukończone. Nawet 7-miesięcznego czy 8-miesięcznego wcześniaka nie da się uratować nieraz właśnie przez to, że płód nie jest w pełni wykształcony, a ty chrzanisz o w pełni wykształconym płodzie w PIĄTYM TYGODNIU? Cóż, podejrzewam, że tobie - niestety - nie w pełni mózg się wykształcił.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-07-03 11:42:53

*aż do piątego miesiąca nie przechodzą ani przez niego, ani przez nerwy, impulsy nerwowe.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-03-06 21:36:28

re: Polki znalazły sposób na legalną aborcję. Tanio i w „przyjaznej atmosferze”

jak wam łatwo wszystkim oceniać CZYJĄŚ sytuację życiową, takie to ... polskie. Ja nie usunęłam, mój organizm sam rozwiązał sprawę - poroniłam, ale ja tego dziecka nie chciałam, 2 dni po tescie okazało sie ze krwawię, i to poronienie, dziękowałam losowi że tak się to skończyło, egoistyczne? może i tak, ale smarkulą nie jestem, jestem dziewczyną po studiach która dopiero co zaczęła pracę w swoim zawodzie, wraz z przyszłym mężem powoli wszystko "budujemy" zarabiamy mało, ale odkładamy sobie na "dalsze" zycie, zabezpieczamy się ( tabletki nie wchodzą w grę bo mam problemy z hormonami) zostaja prezerwatywy, i jeśli ona gdzieś w miniamlnym stopniu była uszkodzona to co? jestem głupią i tę... dzi,ą? według was, NIE!!! zabezpieczałam się BO NIE CHCIAŁAM DZIECKA! rozumiecie to, już na etapie ANTYKOCNEPCJI stwierdzacie FAKT że nie chcecie dziecka, KONIEC! jak ja nie lubię jak ktoś ocenia czyjeś życie, wybory, nie dacie na to dziecko, nie wychowacie go, a dzieci w domu dziecka macie w 4 litarach, tak samo jakby któras zdecdyowala sie oddac dziecko to bylaby wyrodna szm...ta i nikim innym, bo taka jest kobieta dla kobiety.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-03-06 22:01:27

popieram!!!! fasolka nic nie czuej i jestem jak najbardziej za aborcją do 4 tygodnia życia!

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-03-06 23:04:20

nie będę się spierać z Twoją wypowiedzią chciałąm tylko dodać że w 2 tygodniu u dziecka czy jak określono"fasolki" - bardzo :fachowe" swoją drogą wykształca się już cewka nerwowa , w 4 tygodniu dalsze etapy rozwoju tkanek oraz narządów. Myślę i jak czytałam większość kobiet czy nastolatek uważa że jest to płód bez wykształconych narządów i nerwów. Otóż od 2 tygodnia zaczynają się rozwijać kolejno tkanki, narządy, później zawiązki nóg, rąk a w 5 tygodniu mózg, wątroba , serce. Tak tylko jako informacja, róbcie kobiety co chcecie- to wasza sprawa, wasze dzieci i tak ich gadanie nie uratuje a nikomu też nic nie da. pozdrawiam

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Lil
(Ocena: 5)
2014-03-06 23:05:29

Ja nikogo nie oceniam ale mówienie że nic nie czuje to trochę przesada. Aborcji można dokonać do 23 tygodnia a wtedy dziecko czuje doskonale. Nie oceniam nikogo, sama nigdy bym nie dokonała aborcji bo nie mogłabym z tym żyć ale jeśli ktoś nie ma mozliwości wychować dziecka to go nie potępiam. Ale nie rozumiem i nigdy nie zrozumiem osób które dokonują aborcji ot tak sobie, notorycznie sie nie zabezpieczają. Nie to że nie mogą wychować dziecka nie to że nie chcą tylko może jeszcze trochę poczekają, może jeszcze nie. Kolejna aborcja? Co tam. Nikt mi nie wmówi że można ot tak sobie zabić dziecko bo ma się takie widzi mi sie.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-03-06 23:16:57

ok, tylko to że się zabezpieczasz bo nie chcesz być w ciąży to jedno, a bycie w ciąży to drugie. Życie to nie bajka i nie zawsze układa się nam tak jak byśmy tego chcieli. W ciąże na życzenie się nie zawsze zachodzi bądź nie zachodzi. Jeśli coś pójdzie nie tak z antykoncepcją(np uszkodzenie) lub inna przyczyna i powołasz do życia nowe istnienie a usuwasz tylko dlatego że tak Ci wygodnie i chcesz sobie jeszcze pożyć to jak jest to zachowanie niedojrzałe, nieodpowiedzialne i egoistyczne. I możecie znowu się kłocić jaka to ja jestem nieświadoma polskich realiów, mało wiem, teraz tak się robi na co dzień i to jest tylko płód, ale anonim wyżej napisała co się dzieje już od 2 tygodnia nawet... Wypowiadam się bo sama byłam w takiej sytuacji , byliśmy wtedy z narzeczonym 5 lat , miałąm 25 i nie planowałam dziecka, wiadomo ledwo co koniec studiów, dopiero zaczęliśmy sami się utrzymywać i nie wiadomo jak ze stabilnością finansową ponieważ żadne z nas nie miało stałej pracy. zabezpieczaliśmy się jednak w końcu się stało i zaszłam w ciąże. nie byłam z tego powodu szczęśliwa, wiadomo , napierw szok, płacz i niewiadomo co dalej... ale nawet przez myśl mi nie przeszło żeby zabić dziecko które noszę pod sercem bo nie mam pieniędzy, chce się bawić i jest mi ciężko. musiałąm swoje życie zmienić o 360 stopni ale daliśmy rade i nigdy nie zapomne momentu jak moja córeczka pierwszy raz spojrzała mi w oczy była malutka i bezbronna. dzisiaj ma 2 latka i jak mówi mamo to aż serce ściska. Jak czytam jak Wam łatwo się mówi o aborcji jak o czymś normalnym bądź drugim etapem antykoncepcji która zawiedzie to jest to naprawdę smutne i przerażające. Ciąża nie zawsze pojawia się wtedy kiedy chcemy. A jeśli współżyjecie dajmy na to 6 lat i 5 razy wpadniecie i nie chcecie tej ciąży to tak będziecie jeździć i usuwać ? dla mnie jest to nie do pojęcia. A płód jeśli się wykształca od 2 tygodnia to nie jest to "fasolka" poczytajcie o tym choćby dla zgłębienia wiedzy odnośnie tego tematu.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-03-07 05:03:43

idz do szkoły ty 360 stopni

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-03-07 08:55:58

mówi się o 180 stopni o 360 stopni wraca się do punktu wyjścia ;)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-03-07 17:07:41

fakt, żle napisałam ale w tak długiej wypowiedzi po prostu nie zwróciłam na to uwagi i się przejęzyczyłam. Pewnie nigdy Ci się nie zdażyło ;)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-03-07 18:57:50

zdarzyło*

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-03-30 00:19:34

Podwiaz jajniki albo spirala jest mnóstwo innych metod ale jestes leniwa studia i malo zarabia to po cholere byly ci te studia prostactwo

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Netaaaaaa
(Ocena: 5)
2014-04-15 23:41:27

Naucz się najpierw czytać ze zrozumieniem a później wyrażaj swoje opinie. Spirala jest także metodą hormonalnej antykoncepcji. Dziewczyna chce dzieci, tylko nie teraz to po co ma podwiązywać jajniki. Otrząśnij się. Nie oceniaj, bo sam zostaniesz ostro skrytykowany.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-05-09 21:14:13

powodzenia z "podwiązaniem" - nawet tu decyzja odnośnie TWOJEGO ciała nie należy do ciebie

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-03-06 21:30:25

re: Polki znalazły sposób na legalną aborcję. Tanio i w „przyjaznej atmosferze”

ja znam kobietę która ma już 2ójkę dzieci, jedno niepełnosprawne drugie zdrowe, zaszła w ciażę i natrualnie jej na to nie stać było, dziecko nie wyżwyi sie powietrzem! miała się nie kochać do konca zycia z mezem bo nawet jak sie zabezpieczy to moze sie okazac ze to nie skuteczne? łatwo wam tylko oceniać ludzi, zycze wam zebyscie sie znalazly w takiej sytuacji zobaczymy jak bdziecie szczekac

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-03-06 21:26:59

re: Polki znalazły sposób na legalną aborcję. Tanio i w „przyjaznej atmosferze”

skończcie gadać głupio że powinno sie być odpowiezialnym, ja z narzeczonym jestem 4 lata, kochamy się, zabezpieczamy ale nie zawsze się UDA! nie zajść w ciążę, ja pracuję na pół etatu on na razie zarabia 1,900 zł z czego 1000 zł to kawalerka i SKĄD WZIĄC PIENIĄDZE MĄDRE BABY na dziecko?! isć do rodziców, czy do opieki społecznej? no tak tylko to potraficie

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-03-06 22:52:23

sądzę iż najlepiej pozbyć się "korowodu" :)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anna
(Ocena: 5)
2014-03-06 15:50:40

re: Polki znalazły sposób na legalną aborcję. Tanio i w „przyjaznej atmosferze”

ja nigdy nie powiedziałabym drugiemu człowiekowi co ma zrobić, to nie moje życie ani sumienie, by decydować czy druga kobieta ma zostać matką czy nie. Uważam,że i tak za dużo jest na świecie niechcianych dzieci i przede wszystkim niekochanych, ale jak wszystko każda sytuacja ma plusy i minusy. Ja osobiście chciałabym mieć prawo wyboru, natomiast cała reszta powinna zostać w moim sumieniu. Nie rozumiem takiej wszechwiedzy innych, bo uważam,że można mówić za siebie i tylko o sobie decydować.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz