Obalamy mity: Czy można ćwiczyć w ciąży?

21 Września 2015

Jeśli spodziewasz się dziecka i nie jesteś pewna, czy możesz ćwiczyć, ten artykuł jest dla ciebie.

ciąża

Ciąża to wyjątkowy czas w życiu kobiety. Zmienia się jej ciało, samopoczucie, życiowe priorytety. Wiele z nas nie chciałoby rezygnować ze swoich dotychczasowych przyzwyczajeń, jednak niektóre czynności, które wcześniej były dla nas codziennością, teraz mogą być niewskazane. Pod znakiem zapytania staje aktywność fizyczna. Można ćwiczyć czy nie? Jakie sporty są zalecane, a jakie odradzane? O czym trzeba pamiętać i jak trenować bezpiecznie?

Przede wszystkim trzeba pamiętać o jednym: czasy się zmieniły, a ciąża to nie choroba. Twoja mama albo babcia mogą namawiać cię do tego, byś oszczędzała się w błogosławionym stanie, a najlepiej całkowicie zrezygnowała z aktywności fizycznej. To nie jest dobry pomysł. Współcześni eksperci nie mają wątpliwości: jeśli ciąża przebiega bez komplikacji, ruch jest zalecany. Pomoże dotlenić organizm, korzystnie wpłynie na rozwój dziecka, zapewni ci łatwiejszy poród i sprawi, że szybciej dojdziesz do siebie po rozwiązaniu. Aktywność fizyczna to także dobry sposób na złagodzenie czy wręcz pozbycie się ciążowych dolegliwości.

– Aktywność w trakcie ciąży musi być podejmowana po uzyskania zgody lekarza. Jeżeli nie ma przeciwwskazań, ćwiczenia fizyczne mają bardzo korzystny wpływ, ponieważ kobieta czuje się lepiej i w mniejszym stopniu doświadcza dolegliwości ciążowych. Aktywność fizyczna pomaga w porodzie, a później ułatwia powrót do formy i dawnej figury. Właściwie odżywiająca się kobieta, która karmi piersią i jest aktywna, szybciej wraca do swojej figury, a nawet traci zbędne kilogramy – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Aneta Grajda z Instytutu „Pomnik-Centrum Zdrowia Dziecka”.

Z badań wynika, że aktywność fizyczna podejmowana w ciąży nie ma związku z występowaniem poronień, porodem przedwczesnym czy nieprawidłowościami w rozwoju płodu. Dzięki regularnym ćwiczeniom będziesz miała więcej energii, wyreguluje się rytm wypróżnień, miną wzdęcia, będziesz lepiej spała, zejdą obrzęki. Uchronisz się także przed cukrzycą ciążową.

Strony

Komentarze (0)
ocena
0/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz