„Nie dla PIGUŁKI ŚMIERCI” - one walczą z antykoncepcją dzień po. Dołączysz się?

20 Maja 2015

Przeciwnicy aborcji twierdzą, że antykoncepcja awaryjna to mordowanie dzieci.

pigułka po

W kwietniu br. w życie weszły nowe przepisy dotyczące sprzedaży tzw. pigułki dzień po. Antykoncepcja awaryjna jest teraz dostępna bez recepty. Może ją kupić każda Polka, która ukończyła 15 lat. Większość specjalistów jest zdania, że to krok w dobrą stronę. Dzięki temu kobiety będą miały większy wpływ na swoje życie, a szersza dostępność podobnych środków zmniejszy podziemie aborcyjne.

Niektórzy nie są w stanie rozgraniczyć tych dwóch kwestii, uparcie twierdząc, że przyjęcie pigułki dzień po jest równoznaczne z usunięciem płodu, czyli morderstwem. W rzeczywistości antykoncepcja tego typu nie pozwala na zagnieżdżenie się zarodka, który bez tego nie jest w stanie się rozwinąć. Fundacja Pro – Prawo do Życia domaga się nie tyle powrotu do dawnych przepisów (lek dostępny na receptę), ale całkowitego wycofania preparatu ellaOne z rynku.

Petycję „Nie dla pigułki śmierci” podpisało już ponad 1,5 tysiąca Polaków.

Strony

Komentarze (103)
ocena
4.6/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

G.
(Ocena: 5)
2015-06-12 18:58:05

re: „Nie dla PIGUŁKI ŚMIERCI” - one walczą z antykoncepcją dzień po. Dołączysz się?

Z poglądami jest jak z dupą - każdy ma własną, ale to nie oznacza, że trzeba ją pokazywać całemu światu i zmuszać do podziwiania. Drodzy Katolicy, Bóg dał człowiekowi wolną wolę - dajcie więc człowiekowi podjąć decyzję. A czy weźmie, skazując się tym samym na wieczne potępienie (czy inne kaźnie 24/7), to już nie WASZA sprawa. Względy ekonomiczne pominę - wiele dziewczyn rozwinęło ten temat poniżej, więc sobie daruję. Dwa lata temu zdarzyło mi się wziąć pigułkę. Po konsultacji z lekarzem, nie tylko krótkiej wizycie po receptę. I gdybym musiała wziąć ją ponownie i tak bym do lekarza poszła. Dostępność bez recepty jest naprawdę dobra - liczy się w końcu czas, ale każdy organizm jest inny. To, co na jednej z nas zadziała bez skutków ubocznych u innej wywoła krwotok i stan zagrożenia życia. To nie są landrynki czy guma do żucia i jezeli decydujemy się na współżycie nie chcąc mieć dziecka, to ta myśl powinna znajdować się gdzieś z tylu głowy. Jednak, tak jak wspomniałam, jestem za daniem kobietom wolnego wyboru. Ograniczenie wiekowe przy tej tabletce jest głupotą maksymalną i stworzyłoby kolejny absurd w naszym średnio mądrym i logicznym porządku prawnym (wiecie, współżycie od 15 lat, pełna zdolność do czynności prawnych, porno i tabletka od 18. Brakuje tylko regulacji w kwestiach pozycji, dostępu do prezerwatyw i kontroli dowodu osobistego przed sexshopem). W tej całej akcji chodzi przede wszystkim o świadomość tych młodych dziewczyn i dorosłych kobiet - prawa mają takie same. Zamiast zbierać podpisy przeciw czemuś, co z góry jest przesądzone (prawo unijne, takie tam głupoty), należy zacząć EDUKOWAĆ młodych i tych nieco starszych (a mam wrażenie, że Ci krzyczą najwięcej, bo paradoksalnie najmniej wiedzą), zrezygnować z tematów TABU na rzecz otwartej rozmowy, dać kobietom do zrozumienia, że ginekolog jest jak dentysta i nie trzeba omijać go szerokim łukiem, regularne badania są niezbędne, tabletka 24h po to nie aborcja (a już na pewno nie morderstwo - no błagam! Każdemu, kto tak twierdzi, polecam Kodeks Karny (; ), normalna aborcja to kwestia osobista, kwestia sumienia (tak, poglądy są jak dupa i tego się trzymam) i w wielu przypadkach po prostu ratuje życie. Żyjemy w XXI wieku, mamy dostęp do nowoczesnej medycyny, korzystajmy. I używajmy rozumu, Drogie Panie (;

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-06-09 16:18:57

re: „Nie dla PIGUŁKI ŚMIERCI” - one walczą z antykoncepcją dzień po. Dołączysz się?

Nie zgodzę z Agatą, może to tylko komórki które się namnażają ale tak właśnie wygląda początek życia. Ty też byłaś zlepkiem komórek. Nie akceptuje Twojego myślenia. Kiedy dowiedziałam się że jestem w ciąży (niezapalnowanej) nawet przez myśl mi nie przeszło aby sięgnąć. po pigułkę "dzień po". Było to dla mnie tym większe zaskoczenie że stosowałam pigułki, na szczęście równocześnie łykałam harmonellę, która oprócz tego że osłania układ krwionośny i wątrobę, zawiera kwas foliowy, który jest bardzo ważny na początku ciąży. Kocham mojego synka, jest uśmiechniętym wesołym chłopcem.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
G.
(Ocena: 5)
2015-06-12 18:31:10

Pigułka DZIEŃ PO nie jest pugułką wczesnoporonną - nie dziwię się, że jak już się DOWIEDZIAŁAŚ, że jesteś w ciąży, to się na nią nie zdecydowałaś.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
agata
(Ocena: 5)
2015-06-02 12:47:55

re: „Nie dla PIGUŁKI ŚMIERCI” - one walczą z antykoncepcją dzień po. Dołączysz się?

"Dzien po" to tak nawet nie aborcja, bez jaj. W ciągu 24h nawet nie ma porządnej komórki. Obcinając sobie palec tracisz wiecej bo kosc, miesien. Wczesna aborcja o tabletki jak najbardziej. Mysle ze tak do 8-9 tyg ewentualnie dla rownego rachunku do 10 tyg powinno byc legalnie. Pozniej to faktycznie powoli maly czlowiek z serduszkiem, wyksztalcaja sie narzady wiec wtedy moznaby to podciagnac pod morderstwo ale na poczatku to tak naprawde tylko komórka albo zbior komórek jakich duzo w organizmie. Plemnik, komorka jajowa czy zarodek w przypadku in vitro to jeszcze nie czlowiek!

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-05-30 20:36:05

re: „Nie dla PIGUŁKI ŚMIERCI” - one walczą z antykoncepcją dzień po. Dołączysz się?

Uważam ze to dobry powód by takie tabletki były dostępne dla kobiet. Facet jak pójdzie z pierwszą lepszą i jak pną zajdzie w ciążę a niechcesz mieć dziecka to zniknie i juz.a kobieta która odbyła stosunek a zostaje sama też musi mieć jakąś szanse na podjęcie decyzji niech to będą 24 h ale zawsze to coś....jestemtez za legalna wczesna aborcja bo w życiu różne się zdarzaja rzeczy i od jednej źle podjętej decyzji nie można przekreśla swoich planów życiowych.hak jest wolność słowa tak powinno być wolność wyboru... To indywidualna sprawa i czy ktoś będzie z wiązki z tym czy tabletka po miał wyrzuty sumienia to ani rządu ani ludzi nie powinno interesować....

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
nika
(Ocena: 5)
2015-05-29 18:51:03

re: „Nie dla PIGUŁKI ŚMIERCI” - one walczą z antykoncepcją dzień po. Dołączysz się?

jak dla mnie powinna byc postepna

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
nika
(Ocena: 5)
2015-05-29 18:52:20

dostepna dla wszystkich kobiet ale od 18 roku zycia

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-06-12 18:32:21

Spójrz w Kodeks Cywilny, potem wyznaczaj granice wiekowe (;

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Karolina
(Ocena: 2)
2015-05-29 16:20:30

re: „Nie dla PIGUŁKI ŚMIERCI” - one walczą z antykoncepcją dzień po. Dołączysz się?

pigułka "dzien po" powinna być dostępna dla każdej kobiety. tak samo jak antykoncepcja czy aborcja. dlaczego wszyscy chca decydować za poszczególne kobiety czy maja mieć dziecko czy nie? różne są sytuacje w zyciu i nauczmy sie szanowac decyzje innych. a prawda jest taka że to kobiety tak czy inaczej ponosza konsekwencje przerwania ciąży.... zarówno zdrowotne jak i psychiczne. nie mówcie tez ze tabletka dzień po to mordowanie dzieci... przecież to nawet nie jest płód!!!! a potem się okazuje ze lalunia rodzi 8 dzieciaka z kolei i co i kierunek mops albo inna instytucja charytatywna bo ona jest biedna i ma dzieci.... i tym sposobem patologia rodzi patologie........... ludzie pozwólcie kobietom samym wybierać czy chcą mieć dzieci czy nie..... i przede wszystkim kiedy.... o ile mniej było by też dzieci w domach dziecka albo w placówkach opiekuńczych?

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-05-21 17:20:32

re: „Nie dla PIGUŁKI ŚMIERCI” - one walczą z antykoncepcją dzień po. Dołączysz się?

Moim zdaniem to przesada. Pigułka ,,po" powinna być dostępna bez recepty, ale tylko i wyłącznie po 18 roku życia. Dlaczego? Z prostej przyczyny. 15,16- latki to jeszcze dzieci. Bywa, że taka dziewczyna może z powodu zwykłej paniki, bezpodstawnej histerii polecieć do apteki i zażyć taką tabletkę, a potem drugą, a potem trzecią. Ile to jest w internecie pytań typu ,,prezerwatywa się nie zsunęła ani nie pękła, ale czy mogę być w ciąży?". Tak młoda osoba najczęściej nie jest jeszcze psychicznie gotowa na seks i może zażyć taką tabletkę zupełnie niepotrzebnie, lub zjadać je jak cukierki. Pozwolenie na zakup tabletki ,,po" bez recepty sprawia, że w sprawę intymnego pożycia dzieci nie wchodzą rodzice czy lekarz, a tak być nie powinno. Skutki nadużycia tego leku mogą być stokroć gorsze niż sama ciąża. Nie wspomnę już o tym, że jak zawsze w naszym kraju zaczyna się od tyłka strony- zero edukacji seksualnej na porządnym poziomie, ale tabletka ,,po" dozwolona i dostępna. Nonsens.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-05-21 17:40:44

Popieram, w końcu konsekwencje za czyny dzieci ponoszą rodzice. Jak coś się takiej nastolatce stanie po tabletce to rodzice będą za to odpowiadać a nie ona.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-05-22 20:02:03

ciekawe skąd wezmą pieniądze przecież ta tabletka nie kosztuje 10 złotych tylko ponad 100 zł wiec to głupi argument nie każdy może sobie na to pozwolić

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Mateusz Godlewski
(Ocena: 5)
2015-05-23 13:20:18

Jeśli dziecko to choroba to rzeczywiście kochane panie znalazłyście skuteczne lekarstwo. Problemem jest to, że to nie dzieci są chorobą tylko wy jesteście chore i dlatego tak traktujecie innych, jak przedmioty! Te pigułki to nie jest lek tylko narzędzie morderstwa a kobiety które tego się dopuszczają to po prostu mordercy.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
pierdolenie babci w bambosz
(Ocena: 1)
2015-05-23 17:04:50

Widać po tytule facet. Jasne! Każdy facet myśli, że za przeproszeniem kobieta powinna być: seksowna, idealna, z dużymi ustami, z małą ilością tapety, z dużym biustem i tyłkiem, ma gotować, być wiecznie spragniona męża i rodzić dzieci do upadłego! Facet w sprawach takich nie powinien się wpieprzać. I tyle.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Dorota
(Ocena: 1)
2015-05-29 15:09:25

Mateusz Godlewski masz typowo stereotypowe podejście do życia, czy nas kobiet. Tabletka "po" zapobiega- zapobiega niechcianej ciąży, a jeśli by do niej doszło niechcianej aborcji- jeśli kobieta faktycznie nie może urodzić, nieistotne z jakich powodów. Twoja wypowiedź sugeruje dosyć instrumentalne i przedmiotowe podejście do kobiety- bo w końcu jest kobietą i tak ją natura stworzyła żeby urodziła. To się nazywa biologią, bo tak jak wszystkie inne zwierzęta jesteśmy biologicznie przystosowani do egzystencji i rozrodu, ale powiem Ci jedno- wiesz co nas różni od zwierząt? to że możemy myśleć, przewidywać, kreować swoje życie. mamy wolny wybór, i dlatego tabeltka ta daje nam możliwość podjęcia decyzji- ważne świadomej decyzji. Nie traktuj nas jak zwierzęta stworzone do rozrodu! Jesteśmy w pełni odpowiedzialnymi ludźmi- kobietami- zdolnymi do podejmowania decyzji i z świadomością, że każda podejmowana decyzja wpływa na naszą przyszłość. Nie wolno odbierać możliwości wyboru człowiekowi w pełni zdolnemu do podjęcia własnej decyzji z umiejętnością przewidywania jej skutków- to ingeruje w naszą wolność i łamie prawo konstytucyjne! Dlatego tabletka "po" dobrze, że jest dostępna i powinna być także aborcja.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Klaudia
(Ocena: 5)
2015-05-21 16:25:21

re: „Nie dla PIGUŁKI ŚMIERCI” - one walczą z antykoncepcją dzień po. Dołączysz się?

Zauważyłam, że wiele dziewczyn tutaj ma taką dziwną przypadłość. Otóż kompletnie nie potraficie prowadzić dyskusji z osobą o odmiennych poglądach. Jedyne co umiecie, to "przekrzykiwać się nawzajem i obrażać". A to donikąd nie prowadzi. Obrażając osobę, która ma inne zdanie , nie przekonasz jej do swojego stanowiska, jedynie zniechęcisz. Co Wam da obrażanie kobiet, które są przeciwko takiej pigułce? Możecie się z tym nie zgadzać, ja też się nie zgadzam, wolę mieć koło ratunkowe na wypadek wpadki ale co mi to da że będę opluwać pomysłodawczynie wycofania Ellaone (czy jak to się pisze ;p ). Jestem za to przeciwko aborcji. Uważam, że jak już zarodek się zagnieździ i zacznie rozwijać, to już za późno na myślenie czy się go chce czy nie. Zwłaszcza w późniejszych tygodniach. Nie opluwam jednak kobiet, które są za. Staram się je zrozumieć, jak na razie nie potrafię ale po prostu z nimi rozmawiam. Mówię swoje argumenty, one swoje i po prostu kończy się na "masz rację w tym i w tym ale to nie zmienia faktu że... itp itd" a nie opluwanie siebie nawzajem! Wśród znajomych mam buddystę, żyda, geja, zagorzałych katolików, mój chłopak jest ateistą a ja agnostyczką. Ale jakoś potrafimy wszyscy ze sobą kulturalnie rozmawiać i nikt nikogo nie obraża. Nie wiem, może to wynika z tego, że tutaj jesteśmy anonimowe i na żywo się tak nie zachowujecie. W każdym razie serio tego nie rozumiem. Jesteśmy dorośli, żyjemy w społeczeństwie i chyba powinniśmy umieć na wzajem się akceptować i rozmawiać o wszystkim. Przecież to nie sztuka dogadywać się z kimś, kto myśli identycznie jak my.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-06-12 18:33:59

O, to. Mądrze mówisz (;

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-05-20 23:23:56

re: „Nie dla PIGUŁKI ŚMIERCI” - one walczą z antykoncepcją dzień po. Dołączysz się?

A czy autorka da mi macierzynskie? I zastanowila sie moze czemu rosnie liczba niekochanych dzieci w tzw bidulach? NAWIEDZONA SEKTA

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 1)
2015-05-20 21:49:24

re: „Nie dla PIGUŁKI ŚMIERCI” - one walczą z antykoncepcją dzień po. Dołączysz się?

tak zakazujcie wszystkiego dalej - nie dla antykoncepcji, nie dla aborcji, nie dla sterylizacji a potem się dziwią ,że w Polsce znowu dzieci w beczkach, w zamrażalniku, za meblościanką, w krzakach, w szambie, spalone w piecu i to nie płody a noworodki zabite po narodzeniu. Wszystkie gadki pro lifów to utopia. Teksty ,że ktoś tam w wieku 14 urodził dziecko gwałciciela i jest ponoć bardzo szczęśliwy mają "naprawdę" działają na społeczeństwo

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
kropka
(Ocena: 5)
2015-05-21 12:34:28

zrobiła co zrobiła(sex)a teraz ma rodzic bo ty tak chcesz?

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-05-21 17:41:59

Ja jej nie zapładniałam, ani nie wymyśliłam że z seksu powstają dzieci. Więc nie ja tak chce, tylko taki jest świat.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Karolina
(Ocena: 5)
2015-05-29 16:23:58

i własnie po to jest antykoncepcja, tabletki dzięń po i aborcja..... zeby powstało dziecko musi być męzczyzna i kobieta, a konsekwencje zapłodnienia zazwyczaj ponosi tylko kobieta.........

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz