Czy ABORCJA jest niebezpieczna?

08 Marca 2015

Ginekolog rozprawia się z propagandą przeciwników przerywania ciąży.

ginekolog

Dyskusję na temat aborcji bardzo trudno oderwać od skrajnych emocji. Tam, gdzie spotykają się poglądy i przekonania, tam nie ma miejsca na fakty. Toczący się od lat spór o przerywanie ciąży przypomina bardziej pyskówkę dwóch zwaśnionych stron, niż poważną debatę. Z jednej strony są „mordercy z krwią na rękach”, a z drugiej - „zacofany ciemnogród”. Jedynym sensownym rozwiązaniem wydaje się szerzenie wiedzy, która nie podlega żadnej ideologii. Ani prawicowo-zaściankowej, ani lewicowo-postępowej.

Jakiś czas temu ukazał się na naszych łamach tekst obalający 6 najpopularniejszych mitów na temat aborcji. Wnioski, pierwotnie przedstawione przez dziennikarzy „The Huffington Post”, wywołały ogromne poruszenie. Wciąż wiele z nas nie przekonuje, że przerwanie ciąży wcale nie musi być traumą na całe życie. Pojawiają się argumenty, że to zabieg szkodliwy nie tylko moralnie, ale także pod względem medycznym.

A jak jest w rzeczywistości? Z pomocą przychodzi kolejna publikacja amerykańskiego portalu, w której obalono najczęstsze zarzuty natury zdrowotnej. Zgodnie z przytoczonymi wynikami badań – aborcja wcale nie musi być niebezpieczna (jeśli wykonywana jest legalnie w odpowiednich warunkach). I zazwyczaj nie jest.

Strony

× Użyj prawej i lewej strzałki na swojej klawiaturze, aby przeglądać podstrony artykułu
Komentarze (36)
ocena
4.4/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Anonim
(Ocena: 1)
2016-05-20 16:49:55

re: Czy ABORCJA jest niebezpieczna?

Dawid Grimes pokazuje, że łatwo ludziom wmówić coś, co jest uderzającą nieprawdą. Z jednej strony wmawia nam, że aborcja jest bezpieczniejsza od porodu. Z drugiej przyznaje, że coraz więcej kobiet umiera w czasie porodu w krajach, gdzie aborcja jest legalna. Przeczytałem studium Grimesa i dotyczy ono USA, gdzie od lat aborcja jest legalna. Nie zadał sobie trudu, by kontrolować zmienne. Bo na bezpieczeństwo porodu może wpływać także aborcja. Grimes zrobił taki myk porównał sobie śmiertelność przy przerwaniu ciąży i przy porodzie. A gdzie zaliczyć zgon kobiety przy porodzie, która ma rozwaloną macicę po dwóch aborcjach? Nie chodzi mi o to, że nie podoba mi się wynik badań. Chodzi o to by porównać zdrowie kobiet, które nie przerywały ciąży w ciągu swojego życia i te ktore to zrobiły. To dałoby bardziej rzetelne wyniki.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-03-18 08:25:58

re: Czy ABORCJA jest niebezpieczna?

Być może jako kobieta po poronieniu nigdy nie zrozumiem aborcji... Ja miałam nawet opory kiedy musieli mnie wyczyścić po wszystkim. Bo czyszczenie to właśnie osławione łyżeczkowanie, skrobanka. Nazwijcie jak chcecie. W szpitalu byłam 3 godziny i wróciłam do domu. To naprawdę bezpieczny zabieg ale nie wyobrażam sobie żeby można było go wykonywać do pozbycia się kogoś żywego z naszego wnętrza.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Podpis...
(Ocena: 5)
2015-03-10 22:39:33

re: Czy ABORCJA jest niebezpieczna?

Napisz komentarz...moja dziewczyna wykonała zabieg 8tyg. Była w domu

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-03-08 22:25:46

re: Czy ABORCJA jest niebezpieczna?

i bardzo dobrze, gdyby aborcja była legalna, w godnych warunkach jak w każdym cywilizowanym kraju, mniej byłoby niebezpieczeństwa wynikającego z powikłań.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-03-08 22:09:29

re: Czy ABORCJA jest niebezpieczna?

czy ten artykuł jest aż tak długi, że trzeba było podzielić go na 8 części? Klikam następną stronę i co wyskakuje? Oczywiście reklama! 8 razy ta sama. Przegięcie, ostatni raz jestem na tej stronie.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-03-09 10:52:55

zainstaluj adblocka i po problemie.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-03-09 11:00:11

ale przerzucać te durne strony i tak trzeba, a na każdej przysłowiowe 3 słowa na krzyż

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-03-08 21:13:58

re: Czy ABORCJA jest niebezpieczna?

Aborcja, to już nie jest zabieg chirurgiczny. W większości przypadków to już tylko farmakologia, co oczywiście jest o wiele bezpieczniejsze.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2016-05-20 16:17:25

... ale bzdury. Pomyśl (już nawet zostawiając aborcję jako taką) co jest bezpieczniejsze zabieg w szpitalu czy branie pigułki w domu bez stałego nadzoru, co jest częste w aborcji farmakologicznej.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-03-08 10:52:16

re: Czy ABORCJA jest niebezpieczna?

Papilocie, kiedys ta strona byla fajna i przyjemna. Teraz to jeden wielki szajs. Wasza chciwosc zniszczyla ta strone. Najbardziej nieprzyjemna czescia tego serwisu, jest dzielenie waszych artykulow na kawaleczki. Fragment tekstu na 3 cm, zdjecie na pol ekranu i strona zapelniona, i tak 9 razy . Powiecie, nie podoba sie to nie wchodz. I wiecie co, nie wchodze :) Ostatni raz bylam tu rok temu. Kiedys wchodzilam tu codziennie, a potem skasowalam wasza strone z ulubionych bo juz mialam dosc waszego dzielenia artykulow na stron i nawet na nia nie wchodzilam. To zrozumiale ze checie na tym zarobic, ale ta chciwosc jak najwiekszej ilosci wyswietlen was pograza. Jak chcecie miec zysk z tej strony, to sie ogarnijcie i zafundujcie nam, czyli waszym konsumentom, JAKOSC a nie gowno na tacy z ladnymi foteczkami.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-03-08 02:30:49

re: Czy ABORCJA jest niebezpieczna?

gdyby byla legalna,to i warunki byłyby lepsze

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Karie
(Ocena: 5)
2015-03-08 10:04:39

Kto chce zrobić sobie aborcje w normalnych warunkach to ją zrobi. To że stanie sie legalna nie oznacza że będzie refundowana. Wręcz wzrosną ceny takich zabiegów. Niestety sama znam dziewczyne której szkoda było pieniędzy i kupiła jakies prochy w internecie. Nic poważnego jej się nie stało chociaz najadła się strachu bo dosyć mocno krwawiła.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-03-08 10:40:10

tak,ale jesli bedzie legalna to znaczy, ze bedzie musiala podlegac okreslonym normom.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-03-08 16:25:59

Tak, ta legalna. Ale zawsze będzie istniał światek tych tańszych i łatwiejszych miejsc które nie są legalne.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-03-09 09:07:10

Ale jak ktoś jest normalny to nie będzie się dodatkowo narażał i pójdzie do sprawdzonego punktu medycznego który nie zrobi z niego kaleki.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-03-09 19:41:33

A niech robi. Niech zostanie do końca życia kaleką. I tak największy skarb jakim jest życie już w nim się nie rozwija :(

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-03-10 22:15:05

Czasem lepiej usunąć ciążę niż dziecko ma być odtracone lub niechciane.... Pozatym do pewnego tygodnia to tylko masa dzielacych sie komorek i nic wiecej.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 1)
2015-03-30 20:45:14

A ja myślę, że zamiast odtrącania dziecka i usuwania "masa dzielących sie komorek i nic wiecej" lepsza jest wstrzemięźliwość, co komentator o tym myśli?

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz