CIĄŻA BEZ TAJEMNIC: Jak przezwyciężyć poranne mdłości?

19 Maja 2010

Poranne nudności to dla wielu przyszłych mam prawdziwa droga przez mękę. Boryka się z nimi prawie 75% ciężarnych kobiet! Zobacz, jak sobie z nimi poradzić, aby w pełni cieszyć się urokami ciąży!

CIĄŻA BEZ TAJEMNIC: Jak przezwyciężyć poranne mdłości?

Poranne nudności to dla wielu przyszłych mam prawdziwa droga przez mękę. Boryka się z nimi prawie 75% ciężarnych kobiet i jest to normalny objaw ciąży, spowodowany nagłym wzrostem hormonów. Najbardziej uporczywe mdłości mijają zazwyczaj około 12. tygodnia, ale czasami zdarza się, że towarzyszą przyszłej mamie aż do porodu. Na szczęście, my znamy skuteczne sposoby, aby je zwalczyć i w pełni cieszyć się urokami ciąży.

1. Zmień swoją dietę

Na początek warto zmienić dotychczasowe nawyki żywieniowe - jeść często, ale mało i lekkie dania oraz pić  dużo wody mineralnej. Lekarze radzą, aby po nieduże porcje sięgać nawet pomimo braku apetytu, bo nudności nasilają się przy pustym żołądku. Warto również zawsze mieć przy sobie herbatniki lub krakersy i przegryźć je w alarmującym momencie. Z kolei poranne mdłości powinna uśmierzyć drobna przekąska jeszcze przed wstaniem z łóżka, na przykład kromka chrupkiego pieczywa. Zaleca się również, aby w pierwszych miesiącach ciąży zdecydowanie unikać potraw ciężkostrawnych, wysokokalorycznych, tłustych, smażonych i pikantnych. Zamiast tego, warto jak najczęściej sięgać po migdały i suszone owoce – rewelacyjnie minimalizują nudności.

2. Sięgaj po produkty bogate w białko

Jadłospis bogaty w węglowodany jest źródłem ważnych dla przyszłej mamy i maluszka wartości odżywczych, a oprócz tego reguluje pracę żołądka. Dlatego lekarze polecają, aby jeść jak najwięcej wysokobiałkowych produktów, np. ryb morskich, jaj, mięsa drobiowego, orzechów, pieczywa pełnoziarnistego, wątróbki oraz jogurtów.

3. Pij wodę z imbirem

Imbir ma właściwości łagodzące dolegliwości żołądkowe, ale pod warunkiem, że jego smak nie drażni przyszłej mamy. Najwygodniej stosować imbir w proszku – wystarczy, że wrzucisz go do szklanki i zalejesz wodą mineralną. Możesz go również stosować jako dodatek do dań, np. przyprawę do ciast.

4. Jedz cytrynę

Codziennie rano pij na czczo szklankę  wody mineralnej z dodatkiem dwóch plasterków cytryny – dzięki temu dodasz sobie energii i ukoisz trochę żołądek. W ciągu dnia możesz pić świeżo wyciśnięty sok z cytryny rozcieńczony odrobiną wody.

5. Zaufaj mięcie

Mięta to znane od lat antidotum na problemy żołądkowe, ponieważ dzięki swoim bakteriobójczym, przeciwzapalnym i żółciopędnym właściwościom wspaniale łagodzi wszelkie dolegliwości, pobudzając do pracy układ trawienny. Saszetki z suszoną miętą znajdziesz w aptekach i sklepach zielarskich, a miętowej herbatki w saszetkach szukaj w każdym supermarkecie. Możesz się również pokusić o przyrządzenie orzeźwiającej lemoniady z dodatkiem mięty – wystarczy, że do dużego dzbanka wrzucisz pokrojone na ósemki 2 cytryny i dodasz do nich 4 opłukane gałązki mięty. Na koniec zalej je 1 litrem mineralnej wody niegazowanej.

6. Uzupełnij zapasy witaminy B6

Specjalistyczne badania dowiodły, że ciężarnym kobietom cierpiącym na niedobory witaminy B6 częściej dokuczają mdłości. Dlatego, aby im zapobiec, sięgaj po produkty bogate w tę witaminę - zielony groszek, marchew, mleko, banany, kaszę, brokuły, ryby, awokado, mięso drobiowe.

Strony

× Użyj prawej i lewej strzałki na swojej klawiaturze, aby przeglądać podstrony artykułu
Komentarze (15)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Anonim
(Ocena: 5)
2010-05-19 20:53:06

Ehh to byla masakra ;/ i to nie byly poranne tylko calodniowe mdlosci i wymiotowanie na ccalego. Wspolczuje tym ktore przez to teraz przechodza. ja myslalam ze ten 1 trymestr nigdy nie minie, teraz jestem w trakcie 5 miesiaca i juz jest spokoj ;) Z mojego doswiadczenia wiem, ze picie wody z cytryna pomaga na jakis czas, lekarz tez mi przepisywal jakies czopki przeciwwymiotne i tez pomagaly, Pozdrawiam.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-05-19 20:51:50

Ehh to byla masakra ;/ i to nie byly poranne tylko calodniowe mdlosci i wymiotowanie na ccalego. Wspolczuje tym ktore przez to teraz przechodza. ja myslalam ze ten 1 trymestr nigdy nie minie, teraz jestem w trakcie 5 miesiaca i juz jest spokoj ;) Z mojego doswiadczenia wiem, ze picie wody z cytryna pomaga, lekarz tez mi przepisywal jakies czopki przeciwwymiotne i tez pomagaly, Pozdrawiam.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-05-19 20:49:27

Ehh ja to sie ciesze, ze mam pierwszy trymestr za soba.. to byla meczarnia.. i to nie byly poranne mdlosci tlyko calodniowe ;/ nic zjesc, bo od razu do lazienki lecialam..ehh.. ale juz cale szczescie 5 miesiac w trakcie;) Wspolczuje tym, ktore teraz przez to musza przechodzic ;/ Troche pomaga na jakis czas picie tej wody z cytryna- tak przy okazji. Pozdrawiam.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-05-19 17:11:57

Hehe mi zadna z tych metod nie pomogla xD. I tak rano to co zjadlam czy wypiłam zwracałam, teraz jestem w 6 miesiacu i na szczescie juz rzadko wymiotuje;)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-05-19 17:04:53

Jestem w 7 tygodniu ciąży i jak na razie nie miałam mdłości, wiecie może czy jeszcze się pojawią?

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-05-19 13:47:35

po mięcie jeszcze bardziej wymiotuję

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-05-19 09:55:25

jestem w 21 tygodniu ciąży, wymioty męczą mnie od początku, lekarz przepisał mi tabletki przeciwko nudnościom,jest lepiej , ale mimo to nadal wymiotuje ;(

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-05-19 09:15:32

looooo pierwsza!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-05-19 09:15:13

ja mialam poranne mdlości ale nie rzygalam.. ;)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-05-19 09:07:10

u mnie w kielcach jest jak narazie ok.... nie marwt sie wszystko bedzie ok powodz pojutrze ustanie uwierz mi:)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-02-03 15:07:22

My kończymy 7 tydzień i mdłości i wymioty męczą mnie od koło 3 tyg. Mi pomogło zwolnienie lekarskie i dużo spokoju i odpoczynku. Na nudności pomogła mi pokrzywa nie mięta. Znajoma naparem z pokrzywy zniwelowała wiele "problemów" ciążowych a to dawno temu poleciła jej babcia. Skorzystałam z porady i czuję się lepiej :) ale mimo wszystko I trymestr jest ciężki

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz