Ciąża bez tajemnic: Czy w ciąży można uprawiać sporty?

03 Marca 2010

Ciąża to stan wielkiej radości z oczekiwania na potomka, ale i czas wzmożonej pracy naszego organizmu. Aby nie poddać się wahaniom nastroju oraz spadkowi samopoczucia dobrze jest zapewnić sobie odrobinę zdrowego ruchu.

ciąża, brzuszek

Ciąża, to stan wielkiej radości z oczekiwania na potomka, ale i czas wzmożonej pracy naszego organizmu. Puchnące nogi czy poranne mdłości, to tylko niektóre z przypadłości czyhających na przyszłe mamy. Aby nie poddać się wahaniom nastroju i spadkowi samopoczucia, dobrze jest więc zapewnić sobie odrobinę zdrowego ruchu. Olga Borysławska, ekspert w klubu Fit4Fun, podpowiada, jak dbać o formę gdy w brzuszku rośnie bobas.

Dziewięć miesięcy ciąży, to dziewięć miesięcy sprawdzianu wydajności i sprawności dla naszego organizmu. - Odpowiednie ćwiczenia w połączeniu ze zbilansowaną dietą pozwolą nam nie tylko zachować dobre samopoczucie. Dzięki nim zniesiemy moment porodu i szybciej doprowadzimy sylwetkę do stanu sprzed ciąży – tłumaczy Olga Borysławska z wrocławskiego klubu fitness Fit4Fun. Ze względów zdrowotnych, dobór odpowiedniej formy aktywności dla przyszłej mamy jest niezwykle istotny. Kobiety w ciąży powinny unikać ćwiczeń obciążających stawy i więzadła, intensywnych ćwiczeń siłowych, tenisa, nurkowania.

Ćwiczenia dla ciężarnych charakteryzują się odpowiednio dobranymi technikami wzmacniającymi, rozciągającymi oraz oddechowymi dostosowanymi do każdego trymestru ciąży. Szczególnie polecane są wszelkie ćwiczenia wzmacniające mięśnie miednicy, brzucha i pleców. - Oczekując dziecka możemy uczęszczać na zajęcia z Aqua aerobiku, jogi, pilates, body Ball, wszystkie w bardzo spokojnym rytmie. Pamiętajmy, aby zawsze wcześniej skonsultować się z lekarzem i powiadomić o swoim stanie prowadzącego zajęcia – podkreśla Olga Borysławska.

Aqua aerobik – lekka jak piórko

Dobrodziejstwem dla ciężarnych są ciepłe kąpiele, które wprowadzają w nastrój relaksu. Podobne właściwości mają ćwiczenia, które wykonujemy zanurzone w wodzie. Trening na basenie przynosi ukojenie obciążonym stawom, a jednocześnie wpływa pozytywnie na sylwetkę. - Na Aqua aerobik do Fit4Fun zapraszamy wszystkie panie, również te w zaawansowanej ciąży. W wodzie nie jesteśmy ograniczone własnym ciężarem. Dodatkowo odciążamy układ kostno – stawowy, kręgosłup, ujędrniamy ciało i przede wszystkim żegnamy się z napięciem i stresem – zachęca Olga Borysławska.

Ciąża pod znakiem Zen

Joga jest szczególnie zalecana przez lekarzy, bowiem doskonale przygotowuje mięśnie i więzadła macicy do akcji porodowej. Możemy ją uprawiać do ostatnich dni przed rozwiązaniem. Dzięki ćwiczeniom jogicznym wpływamy na swoją świadomość, uczymy się relaksu, wiemy jak opanować stres i tym samym bóle porodowe. Dodatkowo techniki jogiczne niwelują bóle stawów i kręgosłupa. Uprawianie Jogi sprawia, że ciało jest bardziej rozciągnięte, a  to z kolei minimalizuje prawdopodobieństwo wystąpienia rozstępów po porodzie.

Ćwiczenia pozwolą nam lepiej oddychać i ulepszyć dopływ tlenu do malucha w brzuchu, wpłyną na trawienie i krążenie krwi, dzięki czemu unikniemy zgagi, obrzęków i żylaków. mamy, które zbyt szybko przybierają na wadze mogą z powodzeniem wykorzystać znajomość ćwiczeń, aby delikatnie zminimalizować ten proces. Klub Fit4Fun oferuje oprócz zajęć z Jogi, także Relaksację. - Na zajęciach z Relaksacji uczymy się jak przeciwdziałać stanom leku, poprawić samopoczucie i obraz samych siebie. Przyszłe mamy mogą poddać się działaniu wyobraźni, nauczyć się korzystania ze swojej wewnętrznej energii. Dodatkowo Relaksacja ma dobroczynny wpływ na  sen, który jest pożądany zarówno przez mamę jak i dziecko – dodaje Olga Borysławska.  

Oczekiwanie na dziecka to czas niezwykłych zmian w ciele oraz świadomości kobiety. Aktywność fizyczna w tym okresie wzmocni nasze ciało, przygotuje je do porodu i będzie wielką pomocą w znoszeniu niedogodności charakterystycznych dla ciąży. Ruch podczas tych wyjątkowych dziewięciu miesięcy sprzyja osiągnięciu harmonii, a tym samym lepszemu samopoczuciu. Czy może być ktoś wspanialszy niż spokojna, zrelaksowana i uśmiechnięta mama?

Materiały prasowe

Zobacz także:

Co kupić przyszłej mamie z okazji BABY SHOWER?

Na czym polega tradycja tego typu imprez i jaki prezent ucieszy przyszłą mamę?

Porada ginekologiczna: Jak przygotować się do pierwszego porodu?

Jesteś w pierwszej ciąży i przeraża cię myśl o porodzie? Spokojnie – pokażemy ci, jak możesz się do niego przygotować.

Strony

Komentarze (17)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Anonim
(Ocena: 5)
2010-06-28 10:58:13

mam 19 lat i jestem w ciąży

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-03-03 08:41:58

„Papilocie! Mam 22 lata, za rok wyznaczoną datę ślubu.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz