Kategorie
  1. Papilot.pl
  2. >
  3. Mama
  4. >
  5. Ciąża
  6. >
  7. CO POWINNA JEŚĆ PRZYSZŁA MAMA?

2011-05-25

CO POWINNA JEŚĆ PRZYSZŁA MAMA?

2011-05-25
  • Strona 1 z 3

W jaki sposób ułożyć jadłospis, by był on zdrowy zarówno dla kobiety spodziewającej się dziecka, jak i jej pociechy?

Ciąża

Ciąża

Ciąża to wyjątkowo ważny okres w życiu każdej kobiety. Zmienia się wówczas zarówno ciało przyszłej mamy, jak i jej samopoczucie. Kluczową rolę w czasie tych 9 miesięcy odgrywa dieta – posiłki i napoje spożywane w trakcie ciąży mają znaczący wpływ na rozwój dziecka. W jaki sposób ułożyć jadłospis, by był on zdrowy zarówno dla kobiety spodziewającej się dziecka, jak i jej pociechy?

W ciąży ciało kobiety ulega diametralnym zmianom. Wiele pań martwi się o utratę sylwetki i powrót do dawnej wagi po urodzeniu dziecka. Dobrą formę i nastrój przyszłej mamie zapewni odpowiednia dieta – zapewne nie każdy z nas wie, że zapotrzebowanie energetyczne w I trymestrze jest identyczne jak w okresie przed zajściem w ciążę, a w trymestrze II i III zwiększa się ono jedynie o 300 kcal. W trakcie tych wyjątkowych 9 miesięcy nie powinno się przytyć więcej niż 10–15 kilogramów. Jak mówi ekspert doradztwa żywieniowego SetPoint, Ewa Wall: „Przede wszystkim jedz dla dwojga, a nie za dwoje!”. Niestety wiele kobiet zapomina o tej zasadzie i przestaje kontrolować swoją wagę, co skutkuje nadwagą i trudnościami ze zrzuceniem zbędnych kilogramów po ciąży.

Przyszłe mamy powinny przestrzegać kilku zasad. Aby zadbać o zdrowie malucha, trzeba pamiętać, by kupować jedynie produkty świeże i dobrej jakości, pochodzące z wiarygodnego źródła. Zaleca się spożywanie 5–6 urozmaiconych posiłków dziennie.

W ciąży należy jeść produkty zawierające węglowodany złożone, jak np. kasze czy pieczywo razowe. Dostarczają one cennych składników mineralnych i witamin z grupy B. Zalecane jest także spożywanie chudego mleka i produktów mlecznych – to źródło cennego wapnia. 4–5 razy w tygodniu powinno się sięgać po chude mięso (np. drobiowe), które dostarczy organizmowi żelaza. Niezbędne kwasy omega-3 znajdziemy w rybach o małej zawartości związków rtęci, np. w makreli czy łososiu. Nie należy także zapominać o codziennej dawce warzyw i owoców, szczególnie tych, które mają witaminę C, foliany i β-karoten. Są to m.in. pomidory, papryka czy maliny.

Dobrą receptą na głód dopadający nas między posiłkami są bakalie. Odrobina rodzynek, orzechów czy migdałów to zdrowsza i na pewno bardziej sycąca przekąska niż batoniki czy chipsy, które dostarczają organizmowi jedynie pustych kalorii.

  • Strona 1 z 3
  1. Strony:
  2. 1
  3. 2
  4. 3

Komentarze (14). Ocena artykułu 5 na 5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu (1-5)

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  1. bzdury (Ocena: 5) 2014-03-10 12:49:25 zgłoś do usunięcia re: CO POWINNA JEŚĆ PRZYSZŁA MAMA?

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    "Zalecane jest także spożywanie chudego mleka i produktów mlecznych – to źródło cennego wapnia" należało by się zapoznać ile procent wapnia może sie wchłaniać z chudego nabiału poniżej 1,5% - piszecie bzdury

  2. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  3. Anonim (Ocena: 5) 2012-12-10 4:30:19 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    jadlam podczas ciazy 5 razy w tygodniu ryby wogole nie jadlam przez cala ciaze slodyczy i miesa.Za to pomarancze i kwasne jablka oraz placki ziemniaczane to przez 9 miesiecy bylo moim munu.Nie jestem wegetarianka tak poprostu bylo u mnie.kapuste tez jadlam i nigdy maluch nie mial kolek i zaparc ani tez nie bylo placzu na zbkowanie

  4. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  5. Anonim (Ocena: 5) 2012-12-10 4:26:11 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    moje malenstwo przez pierwsze 2 miesiace budzilo sie tylko o 4 rano na karmienie od 2 miesiaca przesypialismy cala noc.Jadlam kapuste i kukurydze i groch w czasie ciazy i podczas laktacji a takze po urodzeniu na pierwszy obiad dostalam suruwke z kapusty pekinskiej i kukurydzy i nic mojemu dziecku nie bylo.jest to stary przekaz mojej babci i dziecko trzeba przezwyczaic od malenkiego do zwyczajow zywieniowych

  6. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  7. Anonim (Ocena: 5) 2011-05-26 19:39:31 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    tak naprawde dziecko kształci sie w pierwszym miesiacu ciazy wiec kwas foliowy powinno sie przyjmowac cały czas jeśłi sie nieprzyjmuje antykoncepcji;)

  8. Anonim (Ocena: 5) 2011-05-27 12:58:53 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    a kto w czasie ciąży przyjmuje antykoncepcje? :)

  9. Anonim (Ocena: 5) 2011-05-28 16:44:15 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    mowie że cały czas przed ciążą napewno na 3 miesiące przed planowaną

  10. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  11. Anonim (Ocena: 5) 2011-05-25 11:49:52 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    ja jadlam wszystko z wyjatkiem slodyczy, napojow gazowanych, wogole nie jem od 7 lat chleba i ziemniakow, poza tym w ciazy zaczelam jesc 3 razy wiecej warzyw niz przed ciaza i tak mi zostalo do dzis (6 miesiecy po ciazy), nie lykalam zandych kwasow foliowych bo po nich mialam bigunki:/ ale nigdy nie ograniczlam produktow typu groch, brokuly, warzywa kapusciane i dziecko karmione piersia nigdy nie mialo kolek, to samo z potrawami chinskim i innymi, wlacznie z sushi czy potrawami pikantnymi. Jedyn co ogrniczylam to byla kawa do jednej maksymalnie dwoch slanych dziennie. Przytylam 14kg chyba dlatego, ze ogolnie malo wazylam i zeszlo mi wszystko okolo 3tyg po ciazy. Powodzenia

  12. Anonim (Ocena: 5) 2011-05-25 16:19:56 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    co ty za bzury wypisujesz kapuste itp się powinno ograniczać w ciąży a nie jeść ile się chce po tym dziecko ma kolki ale widocznie jesteś wredna jedzą której dzieciak ma kolki i wyje po nocy i specjalnie tak napisałaś by ine matki miały tak samo jak ty ta dorzuć pikatne potrawy w ciąży kretynko i już ci każda uwierzy że twoje dziecko nie ma kolek.... a musisz być głupia skoro nie jadłaś chleba i ziemniaków weglowodany( skrobia) to podstawa żywienia dziecko żywiona na samych warzywach, pikatnych potrawach i 2 kawach dziennie rzeczywiście nie ma żadnych dolegliwości

  13. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  14. Anonim (Ocena: 5) 2011-05-25 9:42:58 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    tak to prawda w ciąży trzeba szczegolnie dbać o swoją dietę i w ogole zdrowy tryb życia, ja gdy tylko dowiedziałam się, ze bede miala maleństwo rzuciłam fajki

  15. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Popularne tagi